Няколкото операции на турския президент в Сирия и тяхното безславно завършване показват началото на края на ерата Ердоган. Това каза Милен Керемедчиев, бивш зам.-министър на външните работи и на икономиката, в предаването „Клуб Investor“ по Bloomberg TV Bulgaria.
„С изборите в Истанбул се видя разочарованието от Ердоган на прогресивната турска общност, интелигенцията, в това число и бизнеса“, посочи Керемедчиев.
„Негативният ефект върху турската икономика за последните 8 години се равнява на 200 млрд. долара. Около 40 млрд. долара от тях са за разходите за военните операции на Турция, толкова са разходите и за релокацията и акомодирането на бежанците на турската територия и около 120 млрд. долара са преките загуби за турската икономика от негативния ефект от войната“.
Керемедчиев добави, че се очаква още 30 млрд. долара да струва на турската икономика да релокира 2 млн. сирисйки бежанци отново на сирийска територия.
„Това показва доколко Ердоган агресивно се опитва да привлече нови капитали, за да може да спаси икономиката си – било то чрез конфронтацията с Европейския съюз в Източно Средиземно море, агресивната битка за привличането на Volkswagen и пр.“, посочи Керемедчиев.
Според госта възможностите на България за завод на германския автомобилен концерн са все още живи, тъй като едва ли Volkswagen би си позволил подобно петно след скандала „Дизелгейт“.
„Тази инвестиция от икономическа и финансова се превърна в политическа. Оттук нататък реалните ѝ шансове намаляват“, посочи той.
Експертът коментира и заплахата от американски санкции, надвиснала над турската икономика.
„Възможността САЩ да изготвят санкции, равняващи се на 100 млрд. долара, означава не толкова, че турската икономика ще пострада директно, но че изцяло имиджът на икономиката ще се срине“.
Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат