fallback

Как ще се проверява политическа реклама в Google

При затягане на правилата политическите кампании ще се насочват към интернет мрежите, посочи Йоан Запрянов

16:23 | 25.11.19 г.

„От Google няма да проверяват кое е вярно и кое е невярно. Спират всичко, което може да бъде насочено според това ти като потребител дали имаш леви или десни разбирания. Това е опит да бъдат демотивирани самите политически кампании да се насочват към интернет мрежите“, каза още той.

Според него интернет мрежите са големият губещ, защото до преди пет години голямата част от света е гледала на технологичните компании като нещо задължително добро, но се оказва, че технологията може да манипулира.

„Всеки кандидат може да напише една абсолютно персонализирана покана, да изпраща фалшиви послания и да играе с емоциите“, даде пример Запрянов и според него правилният подход за решаването на проблема е същият като този на Facebook.

„От Facebook дават възможност на всичко да бъде рекламирано, като тези реклами могат да бъдат докладвани от потребителите“, напомни журналистът и поясни, че от „Google затварят клапана, но не го спират изцяло, Twitter спират напълно политическите реклами, а Facebook са тоталната противоположност”.

„Дори да се пуска фалшива информация, от Facebook няма да спират рекламите, които идват от политически кандидати и кампании“, обясни още Йоан Запрянов. Той е на мнение, че не съществува ситуация, в която да няма губещи.

"Всички се опитват да стигнат до ситуация, в която губят най-малко", смята технологичният журналист.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:37 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още