fallback

Йордан Йорданов: Туристическият бранш е разединен

Човешкият ресурс е най-важен, твърди заместник-председателят на УС на „Сдружение Туризъм“

13:30 | 22.06.21 г. 1

Има голям разнобой в самия туристически бранш, а това е сериозен проблем. Причината е, че твърде много бизнеса се облегна на държавата, на администрацията. При тези промени в политическите сили и изборите изобщо - секторът остана в очакване. Това каза в ефира на Bloomberg TV Bulgaria доц. Йордан Йорданов, заместник-председател на УС на „Сдружение Туризъм“.

„При сменящи се администрации браншът можеше да реагира по друг начин. Ние имаме търговски представители зад граница. Те не правят нищо друго, освен да популяризират българското производство или българския туризъм. Ето например, ние имаме представителство във Варшава. Полша е уникален пазар, който ние продължаваме да не разбираме“, поясни Йорданов. 

Според госта България не се е възползвала достатъчно да популяризира факта, че сме сигурна зона в пандемията. Така губим потенциални туристи в посока други наши конкуренти, уточни Йорданов.

По думите му съществуват и други фактори в туристическия бизнес, които „са просто непреодилими. За пример посочи човешкия ресурс.

„Човешкият ресурс е най-важен. Тази година, заради колебанията ще отвори ли един хотел или не, се стигна до това, че няма екип, който да бъде менажиран и да изпълнява функциите на обслужващ персонал. До една-две години фалитите ще бъдат там, където собствениците не са разбрали, че най-важният фактор е човекът, който обслужва друг човек“, добави експертът.

Йорданов е на мнение, че уикенд туризъм има, но той е свързан с това, че хората от големите градове предпочитат малките къщи за гости и малките уютни хотели, предимно по Южното Черноморие. Също, той смята, че липсват условия за къмпингуване у нас и затова трябва да се дадат съответните права на кметовете с условието да се съхранява природата.

Йорданов каза още, че се надява този летен сезон да бъде малко по-успешен от миналогодишния. Според него разочарованията няма да бъдат малко и фактът, че наведнъж ще пристигнат доста големи тълпи хора, е възможно да доведе до не толкова добре обслужени клиенти.

Целия разговор вижте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:45 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още