fallback

М. Антов: Доставките по море ще стават все по-бавни и по-скъпи

Затворен терминал на третото по големина пристанище в света забавя доставките

11:20 | 20.08.21 г. 5

Доставките по море ща стават по-бавни и по-скъпи и това ще се отрази и върху цените на стоките, прогнозира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria доц. Момчил Антов, директор на Националното сдружение на българските спедитори. Той коментира затварянето на един от терминалите на третото по големина пристанище в света - китайското Нингбо и поясни, че подобни случаи ще зачестяват.

Блок влаковете не могат да заменят морския транспорт, припомни експертът.

Причината за затварянето на терминала е случай на коронавирус . В резултат на това товарите са насочени към другите терминали на пристанището и то е претоварено - в зоната на изчакване в момента са 140 кораба, поясни още Антов. Става въпрос за блокирани стоки и суровини, тоест потърпевши са и потребители и производители.

Очакванията са терминалът да възстанови работата си до края на септември и големите корабни превозвачи вече реагираха и започнаха да заобикалят Нингбо, поясни експертът.

Той посочи, че през тази година блокираната работа на пристанища и морски съоръжения да зачестят и сериозният бизнес вече изграждат стратегии за реакция.

В началото на годината аварирал кораб затвори за дни Суецкия канал, а Нингбо е второто затворено китайско пристанище за последните дни.

Какво коментира още експертът можете да видите в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:43 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Bloomberg TV виж още