IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Блокадата на Суецкия канал и Червено море от хутите ще оскъпи стоките и петрола за Европа

Ще се върне ли положението на военни конвои за търговските кораби в региона, коментира капитан Никола Христов от Българска морска камара

15:00 | 04.01.24 г. 2

Щетите от блокадата на Суецкия канал и Червено море заради действията на подкрепяните от Иран бунтовници хути от Йемен са огромни, най-вече за Европа и Северна Африка. Трябва да се търси политическо решение за договорка с хутите и ако не се намери, трябва да се върне положението на военни конвои за търговските кораби в региона. Това мнение изрази в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria капитан Никола Христов, член на управителния съвет на Българска морска камара.

Според него това ще изисква доста по-сериозна защита срещу дронове, ракети и пиратите в Аденския залив. Капитан Христов смята, че обезпокоените корабособственици най-вероятно отново ще изберат да заобикалят региона заради повишеното напрежение. „Част от световната търговия ще се промени заради невъзможността да се използва Червено море и Суец и това неминуемо ще засегне и доставките на петрол за Европа от Персийския залив“, прогнозира той.

По думите му няма сериозна морска алтернатива на Суецкия канал за търговията между Азия и Европа. „Съществува Северният морски път, но той е използваем, в най-добрите случаи, само през лятото, а по-голямата част от товарите са от пристанища в Индия, Индонезия и Китай, което прави северния маршрут нерентабилен“, коментира Никола Христов.

Капитанът обясни, че контейнерната търговия може да използва сухопътни маршрути, но основната част от тях също преминават през зони с висок риск. „Нос Добра надежда в Южна Африка е единствената алтернатива, но това идва със сериозно поскъпване на стоките, които пристигат в Европа“, прогнозира капитанът.

Как се оскъпява превозът на кораб при използване на алтернативния маршрут за големи товари край нос Добра надежда? Какви са правилата и механизмите за реакция при отвличане на кораб? По какъв начин изкуственият интелект ще промени водния транспорт? Какво е бъдещето на морския транспорт на фона на зеления преход може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:53 | 04.01.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 1
zelka007
преди 3 месеца
много по-ефффтино е да се заобикаля Суец ... !! ... м/у другото самото преминаване през него също се таксува ... :))) ... брадатите да (там според Любо Пенев) ... един товарен кораб е около 5-10-20хил на ден оперативни разходи ... един боен разрушител за охрана може да струва и по половин милион на ден ... да заобикалят !! нема кой да се занимава с рассийските протежета и там !! да се самоизяждат нефелите ... форумните копейкофенове таман да има и за това да квuчат ... нема само за паметници !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още