Според него това ще изисква доста по-сериозна защита срещу дронове, ракети и пиратите в Аденския залив. Капитан Христов смята, че обезпокоените корабособственици най-вероятно отново ще изберат да заобикалят региона заради повишеното напрежение. „Част от световната търговия ще се промени заради невъзможността да се използва Червено море и Суец и това неминуемо ще засегне и доставките на петрол за Европа от Персийския залив“, прогнозира той.
По думите му няма сериозна морска алтернатива на Суецкия канал за търговията между Азия и Европа. „Съществува Северният морски път, но той е използваем, в най-добрите случаи, само през лятото, а по-голямата част от товарите са от пристанища в Индия, Индонезия и Китай, което прави северния маршрут нерентабилен“, коментира Никола Христов.
Капитанът обясни, че контейнерната търговия може да използва сухопътни маршрути, но основната част от тях също преминават през зони с висок риск. „Нос Добра надежда в Южна Африка е единствената алтернатива, но това идва със сериозно поскъпване на стоките, които пристигат в Европа“, прогнозира капитанът.
Как се оскъпява превозът на кораб при използване на алтернативния маршрут за големи товари край нос Добра надежда? Какви са правилата и механизмите за реакция при отвличане на кораб? По какъв начин изкуственият интелект ще промени водния транспорт? Какво е бъдещето на морския транспорт на фона на зеления преход може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво
ГДБОП и ДАНС разбиха група за ДДС измами, завлекли хазната с милиони
преди 1 година много по-ефффтино е да се заобикаля Суец ... !! ... м/у другото самото преминаване през него също се таксува ... :))) ... брадатите да (там според Любо Пенев) ... един товарен кораб е около 5-10-20хил на ден оперативни разходи ... един боен разрушител за охрана може да струва и по половин милион на ден ... да заобикалят !! нема кой да се занимава с рассийските протежета и там !! да се самоизяждат нефелите ... форумните копейкофенове таман да има и за това да квuчат ... нема само за паметници !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар