fallback

7,5 млн. евро са предвидени за реклама на българските вина на трети пазари

За първи път сумата по тази мярка в Национална програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор е толкова голяма, коментира Атидже Алиева от ДФ "Земеделие"

12:32 | 06.04.14 г. 1
Автор - снимка
Редактор

134 млн. евро е бюджетът на Национална програма за подпомагане на лозаро-винарския през новия програмен период, съобщи в ефира на Bulgaria On Air Атидже Алиева, заместник-изпълнителен директор на Държавен фонд "Земеделие".

Тя посочи, че за първи път има толкова голяма сума, заделена за реклама на българските вина на трети пазари, а именно 7,5 млн. евро. Алиева поясни, че по тази линия миналата година са били предвидени около 2 млн. евро.

По думите ѝ именно на рекламата на българските вина се дължи бурният ръст на реализиране на продукцията на тези пазари. Тя поясни, че популяризирането към момента се прави чрез рекламни брошури, информационни сайтове и участия в международни изложения.

Алиева каза още, че всеки кандидат за финансиране по мярката избира как и по какъв начин да изразходва средствата за популяризиране на продукцията си. Пари за реклама на пазарите от ЕС не са предвидени по програмата, тъй като тези пазари са вътрешни за общността.

През следващия програмен период има заложени две нови мерки в Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор. Едната е насочена към събиране на реколтата на зелено, която се прилага след края на май, когато гроздето още не е узряло, и е вид обезщетение за производителя, който не очаква реколта наесен. По тази мярка са заложени 3 млн. евро, коментира Алиева.

Другата нова мярка е свързана с инвестициите в предприятия на производителите на вино. Те могат да бъдат насочени към подобряване на технологичния процес, регулация на температурата, етикетиране, бутилиране и др., поясни заместник-изпълнителният директор на ДФ „Земеделие”. По тази мярка са отделени 42 млн. евро от общо 134 млн. по Националната програма, като според Алиева ще бъдат напълно достатъчни.

Тя допълни, че процедурите по кандидатстване по програмата за опростени, съкратени са и сроковете за разглеждане на документите.  

По друга мярка в програмата за следващия програмен период са заделени средства за преструктуриране и конверсия на лозя. Това е и най-голямото перо от бюджета на Националната програма за лозаро-винарския сектор - 80 млн. евро.

Предвидени са още средства за изграждането на капково напояване, добави още Алиева.

Цялото интервю вижте във видео файла.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:01 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Bulgaria On Air виж още