fallback

Заради многото хотели по морето се води дъмпингова политика, твърди експерт

Нищо не може да компенсира загубата на руския пазар, смята Недялка Сандалска от БАТА

13:10 | 13.08.15 г. 2

По морето има пренасищане с хотели, което води до дъмпингова политика. Това коментира в интервю за „Труд“ Недялка Сандалска, председател на Комисията по международно сътрудничество на БАТА и член на УС на “Балкантурист” АД. 

По повод данните на НСИ за юни, според които местата за настаняване и на леглата се увеличават, но нощувките намаляват, тя очаква тенденцията да продължи в следващите месеци.

„Няма начин да не продължи, защото имаме доста голям спад на руския пазар. Няма как да се компенсира това с увеличение на пазари, за които туристическото министерство говори. Проблемът не е в процентите, а в броя туристи. Може унгарци и балтийци да се увеличат с много проценти, но те няма никога да направят бройката туристи, които изгубихме от руския пазар. А освен това има спад и на българския пазар“, отчита експертът.

Запитана за идеята чадърите и шезлонгите по морето да станат безплатни тя коментира, че въпросът е каква ще бъде регламентацията за плажовете, а не дали отдаването на концесия ще става от регионалното министерство или от туристическото.

„Статутът няма как да се промени, защото плажовете са изключителна държавна собственост. Но въпросът е как да се стопанисват. Отдаването на концесия е тежка процедура с много задължения към концесионера. Не можем да продължаваме да изискваме високи концесионни възнаграждения за държавата, защото така концесионерите започват да търсят как да получат средствата, за да ги платят“, допълва тя.

Сандалска допълва, че ако останат задълженията за инвестиционна програма и поддръжка на плажовете, това води до разходи и необходимостта от приходи. „Непрекъснато говорим и за чистотата на плажовете - заради проблемите с нея много хора се въздържат да ходят на нашето море. Това е комплекс от мерки, които трябва да се обсъдят предварително“, казва тя.

По въпроса за новата наредба за категоризация тя заявява: „За да получим по-високо качество на обслужването, трябва да обвържем категоризацията с ценообразуването, а оттук - и със заплащането на труда. Колкото е по-висока категорията на едно място за настаняване, толкова са по-големи и квалификационните изисквания към персонала“.

Сандалска казва още, че пазарът като цяло е изгубил, след като големи вериги като “Кемпински”, “Шератон”, а преди години и “Интерконтинентал” напуснаха България.

Тя определя градската легловата база, където трябва да се развива бизнес и конферентен туризъм, като недостатъчна.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:20 | 11.09.22 г.
fallback