fallback

Българските морски пристанища могат да станат хъбове за стоки oт Азия

Портовете във Варна и Бургас вече са в обхвата на дългосрочната стратегия на Китай за развитие на "Новия път на коприната", твърди шефът на ДПП

09:49 | 18.05.18 г.

Българските морски пристанища могат да станат буферни хъбове за стоки от Азия, каза в интервю за БТА инж. Ангел Забуртов, ген. директор на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" (ДППИ) 

Според него следващата една година трябва да премине под знака на промени в законодателството, което третира дейността на портовете.

По думите на Забуртов морските пристанища във Варна и Бургас вече са в обхвата на дългосрочната стратегия на Китай за развитие на "Новия път на коприната" и е твърде вероятно те да се превърнат в буферни хъбове за стоки, идващи от Близкия Изток и Централна и Югозападна Азия.

Директорът на ДДПИ уточни, че предстои да се доразвие още една система за електронен обмен на информация в българските пристанища. Това ще бъде стандартизирана електронна платформа, която ще повиши конкурентоспособността на морските портове и ще оптимизира управлението на логистичните процеси чрез единно подаване на данни.

Следващата седмица във Варна предстои да се проведе Международна конференция-изложение "Пристанища и корабоплаване по Черно море 2018", която е включена в програмата на европейското ни председателство. Домакин на събитието е Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура".

„Развитието на пристанищата оттук нататък зависи от взаимодействието на ДППИ с пристанищните оператори и от лоялната конкуренция помежду им. Наши експерти съдействат при извършването на концесионните анализи, при изготвянето на договорите и впоследствие подпомагат министъра при упражняването на контрола по изпълнението на договорите“, посочи още Забуртов.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:03 | 14.09.22 г.
fallback