fallback

"Фрапорт България" очаква по-малко руснаци и повече британци по плажовете у нас

Турция, Египет и Тунис са преки конкуренти на България, заяви Улрих Хеппе

09:39 | 05.04.19 г. 1

След три поредни години, в които „Фрапорт България“ отбелязваше 50% ръст на трафика, сега през лятото на 2019 г. концесионерът на летищата в Бургас и Варна очаква спад на трафика от 5,5 млн. до до 5,1 млн. пътници. Това каза пред Bloomberg TV Bulgaria Улрих Хеппе, изпълнителен директор на компанията.

2019 г. ще бъде първата, в която ще видим спад от 8% на трафика, каза той и определи този процес като нормализация. 

При руския пазар има спад от 23%, при германския се очакват 25%, заяви Улрих Хеппе в предаването "Светът е бизнес" с водещ Ивайло Лаков.

Той посочи като причини геополитически фактори и банкрутите на авиокомпании в Германия. Турция, Египет и Тунис се отварят като пазари и са преки конкуренти на България.

Улрих Хеппе допълни, че WizzАir ще базира втори самолет във Варна и започва полети до Германия - Кьолн, Хамбург и Берлин.

Той припомни напрежението между Русия и Турция заради сваления руски самолет, което бе последвано от спад на руските туристи в турските курорти по разпореждане на Путин. Сега турският пазар е отворен за руските туроператори.

https://www.investor.bg/centralna-i-iztochna-evropa/335/a/turciia-se-izvini-na-rusiia-za-svaleniia-iztrebitel-219709/

Като основни пазари за българския туристически продукт той посочи Германия, Великобритания, Полша, Русия и Чехия.

Великобритания ще постигне 15% ръст през тази година, Чехия 13%, Полша 7%, допълни той.

"България е прекрасна, има пясъчни плажове, има спиращи дъха гледки, огромно наследство. Хората имат чувство за хумор и са професионалисти, освен това се възприема като спокойна страна, по-спокойна от Франция, Англия и Турция например", заяви той.

Улрих Хеппе изтъкна, че преди 3 г. Летище Варна е имало шест зимни маршрута, а сега те са 16.

Сезонността на летището в Бургас е по-силна. "Пътниците (в Бургас ) са 3,3 млн., а Варна 2,2 млн. през 2018 г. В абсолютни цифри Бургас е по-голямото летище, но зимният трафик във Варна е по-висок. В последните 12 години инвестирахме над 380 млн. лв. - 200 млн. лв. във Варна и 180 млн. лв. в Бургас. Инвестираме по 20 млн. годишно", съобщи той.

Концесионерът планира да разшири терминала в Бургас.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:04 | 12.09.22 г.
fallback