fallback

Coca-Cola HBC ще намали въглеродните си емисии до нула до 2040 година

Компанията ще използва 100% възобновяема енергия и ще увеличи опаковките за многократна употреба

12:25 | 12.10.21 г.

Coca-Cola HBC, една от големите бутилиращи компании на емблематичната напитка с производствени мощности и в България, ще намали въглеродните си емисии до нула до 2040 година, става ясно от съобщение на компанията.

До 2030 година емисиите по цялата верига на стойност на компанията ще бъдат намалени с 25%, допълват още оттам. Плановете за това вече са одобрени и са в ход.

За да изпълни своята цел за нулеви емисии по отоношение на взаимодействието с трети страни, компанията планира да разшири партньорските отношения с доставчиците. В случаите, когато емисиите не могат да бъдат елиминирани, те ще бъдат компенсирани с инвестиции в други мерки за опазване на климата.

Плановете включват инвестиции от 250 млн. евро до 2025 година в инициативи за намаляване на емисиите, както и преминаване на 100% възобновяема електроенергия и нисковъглеродни енергийни източници. Компанията планира и редица подобрения и иновации за повишаване на енергийната ефективност.

Екологичните цели пред компанията са още и увеличаване на използването на рециклиран пластмасов материал, намаляване на опаковките и увеличаването на опаковки за многократна употреба.

По отношение на дистрибуцията ще се премине към "зелен автопарк", а за магазинната мрежа са предвидени енергийноефективни хладилни витрини. Планира се още и намаляване на емисиите от селскостопанските съставки на напитките.

"Въпреки че все още нямаме всички отговори, нашият план, опит и партньорски подход ни дават увереност, че ще постигнем целта ни", коментира главният изпълнителен директор на Coca-Cola HBC Зоран Богданович по повод обявения ангажимент.

Производителят на "Кока-Кола" - The Coca-Cola Company, съобщи, че е постигнала целите за намаляване на емисиите с 25% спрямо нивото от 2010 година до края на 2020 година. Амбициите на компанията са за въглеродна неутралност през 2050 година.

В отчета си за дейността през миналата година от Coca-Cola отчитат, че 90% от емисиите на компанията са всъщност имплементирани в продуктите от трети страни, които те използват в производството. Затова и фокусът ще бъде върху "ангажирани доставчици", за да бъдат изпълнени целите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:11 | 13.09.22 г.
fallback