Автомобилната индустрия в България, която и без това се разраства с бързи темпове, може да се облагодетелства допълнително от излизането на Великобритания от Европейския съюз (Brexit). Според публикация в британския в. Guardian производители на автомобили във Великобритания планират да прехвърлят изследователските си центрове в Източна Европа, за да намалят разходите си, а и да си подсигурят достъп до европейските пазари, след като на референдум в края на юни 52% от британците поискаха страната им да напусне Европейския съюз (ЕС).
Посреднически компании за наемане на персонал в момента търсят квалифициран персонал и ръководители на бъдещите екипи в Румъния, Унгария и България, пише в публикацията.
DHR International, компания за подбор на персонал в 25 държави, посочва, че интересът към Източна Европа се увеличава постоянно през последните години. Тенденцията обаче е особено видима след референдума за Brexit, тъй като автомобилните производители се опитват да избегнат плащането на висока цена заради решението страната да напусне ЕС.
Коментарът на компанията идва точно след предупреждението на японското правителство, че японските компании, базирани на Острова, ще бъдат принудени да обмислят прехвърлянето на част или на всички свои операции към континентална Европа заради Brexit и в случай, че Лондон и Брюксел не се договорят за споразумение, което да включва достъп до пазарите на ЕС и свободно движение на хора.
Според DHR разходите за персонал в Източна Европа ще са с 40% по-ниски. Автомобилни производители дори обмислят преместването и на висшето си британско ръководство.
Компаниите търсят продуктови дизайнери, дизайнери на компоненти, служители по доставките, разработчици на софтуер, както и служители за офиси – специалисти по човешки ресурси, по финанси и други експерти.
Изданието посочва, че Jaguar, Renault и Audi например вече имат заводи в Източна Европа. Renault има и добре развити центрове за дизайн, развитие и тестове в Румъния. Компанията е инвестирала 2,3 млрд. евро в тях и разполага с повече от 16 хил. души персонал.
В информацията се посочва също така, че България е на второ място в Европа след Германия по брой на машинните инженери, като се цитират данни на Unesco.
DHR допълва, че за някои британски производители на автомобили вече няма смисъл производствената им база да се разполага на Острова в дългосрочен план, при условие че те биха могли да подобрят съотношението си между качество и разходи.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
преди 9 години Това е работа за Лукарски От С А Щ да се премести в Лондон и упорито да търси инвестиции Ако не може да се справи време е да върнем Дянков в България- отговор Сигнализирай за неуместен коментар