IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кр. Ненова: Учениците не търсят училищния психолог от срам, притеснение и страх

Трябва да се търси гледната точка на децата и младите хора, и как те виждат справянето с агресията, съветва експертът от Национална мрежа за децата

22:10 | 09.02.22 г. 1
Кр. Ненова: Учениците не търсят училищния психолог от срам, притеснение и страх

„Все още обаче е много трудно за учениците да потърсят училищния психолог заради срам, притеснение, страх”, посочи тя. Експертът от Национална мрежа за децата посочи, че психолозите в България са изключително малко и за много деца не достигат специалисти, които да работят с тях. Коментарът си тя направи по повод дискусията „Психичното здраве в училище – необходими мерки“, организирана от омбудсмана Диана Ковачева.

Ненова смята, че училищните психолози са заливани от всякакви административни задължения и това ги отклонява от работата с децата и младите хора.

„В Национална мрежа за децата, която е обединение от над 130 граждански организации и съмишленици, сме подкрепяли многократно със становища възможността да се увеличи броя на психолозите в училищата“, обясни тя.

Кристина Ненова потвърди, че превенцията е от съществено значение, но най-рядко се говори за това как да се създадат условия в училище, така че децата да общуват в един климат, който изобщо да не води до прояви на насилие.

Експертът съобщи, че има съществуващи методи, има програми за насърчаване на психичното здраве, има и партньори, с които Национална мрежа за децата работи от години, които развиват и авторски програми. Но все още много малко училища се възползват от тях.

„Разговорите с учителите също са важни, доколко те са готови да се обучават по програми за насърчаване на психичното здраве и да ги прилагат, трябва да  има грижа за тях като професионалисти, каза Ненова. – Диалогът между ученика и учителя е важен, защото учителят може да знае най-добре какво се случва с едно дете.”

Тя потвърди, че по време на пандемия и онлайн обучение някои от проблемите, с които се сблъскват децата, са станали по-видими. „За да разбере родителят дали детето започва да отключва психически проблем, е важно да има диалог в семейството и винаги, когато човек изпитва притеснения, е възможно да се консултира с психолог, психотерапевт, психоаналитик“, съветва тя.

Какво мотивира учениците сами да търсят допълнителна информация при учене? По какъв начин ученикът става по-активен в образователния процес?

Целият разговор може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт” вижте тук.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:18 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 5 rate down comment 0
cyclop
преди 2 години
Едно не само вредно, а и опасно същество - училищен психолог. Може непоправимо да разбърка главата на дете. А като знам колко трудно е да намериш свестен плочкаджия, представям си какви психолози има. При положение че е почти невъзможно да се направи обективна оценка за действията им. Пазете си децата от подобни съмнителни специалисти.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още