„Все още обаче е много трудно за учениците да потърсят училищния психолог заради срам, притеснение, страх”, посочи тя. Експертът от Национална мрежа за децата посочи, че психолозите в България са изключително малко и за много деца не достигат специалисти, които да работят с тях. Коментарът си тя направи по повод дискусията „Психичното здраве в училище – необходими мерки“, организирана от омбудсмана Диана Ковачева.
Ненова смята, че училищните психолози са заливани от всякакви административни задължения и това ги отклонява от работата с децата и младите хора.
„В Национална мрежа за децата, която е обединение от над 130 граждански организации и съмишленици, сме подкрепяли многократно със становища възможността да се увеличи броя на психолозите в училищата“, обясни тя.
Кристина Ненова потвърди, че превенцията е от съществено значение, но най-рядко се говори за това как да се създадат условия в училище, така че децата да общуват в един климат, който изобщо да не води до прояви на насилие.
Експертът съобщи, че има съществуващи методи, има програми за насърчаване на психичното здраве, има и партньори, с които Национална мрежа за децата работи от години, които развиват и авторски програми. Но все още много малко училища се възползват от тях.
„Разговорите с учителите също са важни, доколко те са готови да се обучават по програми за насърчаване на психичното здраве и да ги прилагат, трябва да има грижа за тях като професионалисти, каза Ненова. – Диалогът между ученика и учителя е важен, защото учителят може да знае най-добре какво се случва с едно дете.”
Тя потвърди, че по време на пандемия и онлайн обучение някои от проблемите, с които се сблъскват децата, са станали по-видими. „За да разбере родителят дали детето започва да отключва психически проблем, е важно да има диалог в семейството и винаги, когато човек изпитва притеснения, е възможно да се консултира с психолог, психотерапевт, психоаналитик“, съветва тя.
Какво мотивира учениците сами да търсят допълнителна информация при учене? По какъв начин ученикът става по-активен в образователния процес?
Целият разговор може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт” вижте тук.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
преди 3 години Едно не само вредно, а и опасно същество - училищен психолог. Може непоправимо да разбърка главата на дете. А като знам колко трудно е да намериш свестен плочкаджия, представям си какви психолози има. При положение че е почти невъзможно да се направи обективна оценка за действията им. Пазете си децата от подобни съмнителни специалисти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар