fallback

Да си купиш къща онлайн – да, възможно е!

Вече не само цената е важна при тегленето на ипотечен заем

09:43 | 11.02.22 г.
Автор - снимка
Създател

Закупуването на недвижим имот е вероятно най-популярната инвестиция в момента. Имотният пазар е толкова динамичен, че е немислимо да се потопиш в него без предварителна подготовка или поне доверено лице, което да те съветва в този сложен процес.

Според последните данни на Българска народна банка (БНБ) към 31 декември жилищните заеми у нас възлизат на 14,131 млрд. лв. и нарастват на годишна база със 17,6% (след 16,8% годишно увеличение през ноември 2021 г.). Това превръща изминалата година в една от най-силните години за ипотечното кредитиране.

Годината е „историческа“ и в друг аспект. В края на декември годишният процент на разходите (ГПР) по ипотечните кредити, който включва всички лихвени плащания по кредита, както и всички такси, комисиони и други разходи за сметка на клиента, се понижи до 2,86%, което е рекордно ниско ниво. Средната лихва намаля с 0,02 пр. п. до 2,62%, сочи статистиката на БНБ.

В същото време хората все повече теглят спестяванията си и ги влагат в нещо друго, като например имоти, които са традиционен актив за българите. Всичко това води неминуемо и до поевтиняване на заемите за имоти и до сериозна надпревара в търсене на клиенти.

Един от ефектите на пандемията е, че ускори драстично дигитализацията на банковите процеси и вече е съвсем естествено дори финансирането на мечтания дом да се случва много по-бързо и удобно.

Онлайн центърът на Пощенска банка за жилищно кредитиране е доказателство за това. С него финансирането на дома става само с няколко клика, като се кандидатства за кредит бързо, лесно и удобно - от офиса, дома или по време на оглед на имот, изцяло в дигитална среда.

Това е иновативна и всеобхватна услуга за ипотечно кредитиране, предоставяща пълно обслужване, което обхваща всички стъпки - от първоначалната консултация за ипотечен кредит до окончателното одобрение на заявлението за кредит и усвояването му. По този начин клиенти спестяват време и усилия, защото получават висококачествени финансови услуги, без да напускат дома или офиса си.

Всеки, който планира закупуването на нов дом и има нужда от ипотечен кредит, може да го направи през онлайн Центъра за жилищно кредитиране. За да започне процесът, просто трябва да запази час за безплатна видео консултация с експерт на Пощенска банка в удобно време, ползвайки специалния календар на сайта на банката. Освен професионална консултация в реално време, клиентите получават и персонализиран подход, който им осигурява най-доброто за тях решение – това, при което ще бъдат оценени всички индивидуални фактори, които имат отношение към тази важна стъпка.

Документите за заем се обменят дигитално и заявлението се подава чрез специална онлайн платформата. Клиентите получават цялата необходима информация и следват основните стъпки по одобрение на кредита изцяло дистанционно. Те получават становището по кредита онлайн, участват в дигитален процес по назначаване на пазарния доклад и т.н.

Процесът по закупуването на имот изисква време и внимание, но с правилния партньор той може да бъде оптимизиран, така че да коства минимални усилия и средства. Най-важно е  преживяването за клиента и персоналното обслужване, защото повечето хора купуват жилище не повече от един или два пъти в живота си. И винаги имат нужда от професионален съвет.

Онлайн центърът за жилищно кредитиране на Пощенска банка е част от естественото развитие на процесите. Той е модерният отговор на реалността, с който банката надгражда своите специализирани центрове за жилищно кредитиране, които успешно развива през последните 7 години.

Развитието на имотния пазар и жилищното кредитиране в момента е изключително динамично и е нормално в сектора да се случват много промени, които целят подобряване на процесите. Появиха се множество иновации, които пестят време и облекчават потребителите. Исторически ниските нива на лихвите по ипотечните кредити също влияят на решението за подобна инвестиция. Но връзката между клиента и банката е специална и много често тя не е свързана само с цената и таксите, а с доверието. Днес клиентите търсят комплексна услуга, която да удовлетвори максимално нуждите им, и имат нужда от персонално обслужване, което показва специално отношение. В надпреварата печели тази банка, която е готова да отговори на тези очаквания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:25 | 12.09.22 г.
fallback