fallback

Гърция е все по-близо до развитие на целогодишен туризъм

Страната очаква до 20% ръст в сектора спрямо миналата година

21:27 | 31.05.23 г.

Туризмът е основен двигател на гръцката икономика - едно на всеки четири евро, които се създават в брутния вътрешен продукт идват от туризма или свързаните с него дейности, коментира Олимпия Анастасопулу, генерален секретар на Министерството на туризма на Гърция, в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria..Тази година е благоприятна за сектора и стойностите се приближават на 90% до тези от преди пандемията, допълни още тя. Всички резервации, които са направени до момента, подсказват, че страната може да очаква увеличение до 20% спрямо предходната година.

Олимпия Анастасопулу посочи, че Гърция се е възстановила бързо след ограниченията, свързани с пандемията от Covid и гръцкият пазар е бил първият, който напълно е отворил през 2021 г.

"Гърция има много целеви пазари, в които се включват Италия, Испания, България, Румъния. По-далечните цели са свързани с Австралия заедно със САЩ и Канада… България помогна особено много за туризма в северната част на страната", каза събеседникът.

Олимпия Анастасопулу коментира, че гръцката стратегия залага не само на стандартния модел на туризъм, разчитащ на море и слънце.

За тази цел страната има различни кампании като рекламиране на планинския туризъм и такава, която гласи, че в Гърция има зима. Страната е известна с морето си, но тя е и най-планинската държава в Европа като 80% от нейната територия е планинска. Това дава тласък на Гърция да иска да се разшири във времето и да постигне тази цел. „Искаме да привлечем туристи във всички региони в страната, не само в известните такива. Имаме прекрасни места в Пелопонес и в Централна Гърция“, допълва Анастасопулу.

Гостът отчете, че в момента в страната 8 от 10 инвестиции са в туристическият сектор. „Тази година в Гърция бяха инвестирани 2,3 млрд. евро от сингапурски фонд. Тази сделка е само малка част от многото примери, които показват колко инвестиции привлича Гърция. По този начин страната успява да промотира и законите, които привличат инвеститорите, но страната има и сериозно предимство като местоположението, красивите пейзажи и историята. Очакваната сума от инвестициите в страната за 2023 година е около 7 млрд. Евро“, каза гостът.

Липсата на персонал в туризма се оказва международен проблем, посочи още Анастасопулу. Страната планира ново законодателство, за да могат да осигурят персонал от трети страни, но ако успеят да постигнат целта си за туризъм 365 дни в годината, това постепенно би решило проблема с персонала, защото те могат да разчитат на постоянна заетост, коментира събеседникът.

Повече за политиките за развитие на туризма в Гърция можете да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:27 | 31.05.23 г.
fallback
Още от Икономика и политика виж още