Туризмът е основен двигател на гръцката икономика - едно на всеки четири евро, които се създават в брутния вътрешен продукт идват от туризма или свързаните с него дейности, коментира Олимпия Анастасопулу, генерален секретар на Министерството на туризма на Гърция, в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria..Тази година е благоприятна за сектора и стойностите се приближават на 90% до тези от преди пандемията, допълни още тя. Всички резервации, които са направени до момента, подсказват, че страната може да очаква увеличение до 20% спрямо предходната година.
Олимпия Анастасопулу посочи, че Гърция се е възстановила бързо след ограниченията, свързани с пандемията от Covid и гръцкият пазар е бил първият, който напълно е отворил през 2021 г.
"Гърция има много целеви пазари, в които се включват Италия, Испания, България, Румъния. По-далечните цели са свързани с Австралия заедно със САЩ и Канада… България помогна особено много за туризма в северната част на страната", каза събеседникът.
Олимпия Анастасопулу коментира, че гръцката стратегия залага не само на стандартния модел на туризъм, разчитащ на море и слънце.
За тази цел страната има различни кампании като рекламиране на планинския туризъм и такава, която гласи, че в Гърция има зима. Страната е известна с морето си, но тя е и най-планинската държава в Европа като 80% от нейната територия е планинска. Това дава тласък на Гърция да иска да се разшири във времето и да постигне тази цел. „Искаме да привлечем туристи във всички региони в страната, не само в известните такива. Имаме прекрасни места в Пелопонес и в Централна Гърция“, допълва Анастасопулу.
Гостът отчете, че в момента в страната 8 от 10 инвестиции са в туристическият сектор. „Тази година в Гърция бяха инвестирани 2,3 млрд. евро от сингапурски фонд. Тази сделка е само малка част от многото примери, които показват колко инвестиции привлича Гърция. По този начин страната успява да промотира и законите, които привличат инвеститорите, но страната има и сериозно предимство като местоположението, красивите пейзажи и историята. Очакваната сума от инвестициите в страната за 2023 година е около 7 млрд. Евро“, каза гостът.
Липсата на персонал в туризма се оказва международен проблем, посочи още Анастасопулу. Страната планира ново законодателство, за да могат да осигурят персонал от трети страни, но ако успеят да постигнат целта си за туризъм 365 дни в годината, това постепенно би решило проблема с персонала, защото те могат да разчитат на постоянна заетост, коментира събеседникът.
Повече за политиките за развитие на туризма в Гърция можете да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция