IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Потребителското доверие във Великобритания стигна рекордно дъно

Показателят на GfK за доверието е спаднал с 3 пункта до ниво от -44 пункта през август

10:17 | 19.08.22 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Доверието на потребителите във Великобритания е спаднало до рекордно дъно, тъй като опасенията за рецесия се увеличават, а ускоряващата се инфлация оказва натиск върху финансите на домакинствата, съобщава Bloomberg.

GfK заяви, че показателят му за доверието е спаднал с 3 пункта до ниво от -44 пункта през август – най-ниското ниво, откакто започва измерването през 1974 г. Всички показатели на компанията отчитат спад, а перспективите пред личните финанси спадат най-много.

„Чувството на гняв към британската икономика е най-големият двигател на тези данни“, казва Джо Стейтън, директор по клиентската стратегия в GfK. „Кризата с доверието само ще се влоши със скъсяването на деня през есента и по-студените месеци през зимата“, допълва той.

Данните отразяват едногодишен ръст на инфлацията, която удари 40-годишен връх от 10,1% миналия месец, вдигайки разходите на всичко от храна до електроенергия и дрехи. Английската централна банка очаква ръстът на цените да стигне 13% през следващите месеци, изостряйки натиска върху потребителите, чиито реални заплати намаляват с рекорден темп.

„Потребителите вече изпитват трудности с растящите разходи или се опасяват от това, което приближава на хоризонта“, казва Линда Елът, ръководител на потребителските пазари, търговията на дребно и отдиха в KPMG UK. „Тези буреносни облаци сега бързо приближават, а по-високите разходите намаляват покупателна сила за стоки извън първа необходимост“, посочва тя.

Отделно проучване за бизнес продукцията на Lloyds Bank Group показва спад в 9 от 14 следени индустрии. Докладът показа още, че 10 сектора отчитат спад на търсенето, а туризмът и отдихът са най-силно засегнати.

„Инфлационният натиск в момента зависи от активността и търсенето в цялата икономика“, коментира Джевън Лолей, ръководител на икономическите и пазарни проучвания в Lloyd’s. „Това включва водено от потребителите забавяне, отразяващо спада на реалната доходност и продължаващите ограничения в търсенето и недостиг на служителите“, допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:32 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Икономика и макроданни виж още

Коментари

Финанси виж още