fallback

КЗК санкционира „Билла“ и „Кауфланд“ за нелоялна конкуренция

Реклами на двете фирми имат заблуждаващ характер

18:22 | 29.09.22 г. 2
Автор - снимка
Редактор

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира „Билла“ и „Кауфланд“ за нелоялна конкуренция.

На „Билла България“ ЕООД е наложена имуществена санкция в размер на 0,03% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2022 г. (равняващи се на 250 089 лв.) за заблуждаваща реклама.

В проучването по преписката, образувана служебно от комисията, е установено, че по време на провеждане от „Билла България“ ЕООД на промоционална активност със слънчогледово олио „Реоли“ и високоолеиново олио „Папас“ няма налични количества от съответните промоционални продукти в определени обекти.

Комисията приема, че в случая е налице несъответствие на обещаното с рекламните послания за продажба с намалена цена на промоционалните продукти и фактическото изпълнение на рекламодателя.

Рекламата има заблуждаващ характер по начина на нейното представяне въз основа на използваните в рекламните брошури твърдения за намалени цени и налични в определен период основни хранителни продукти. Така дружеството е в състояние да отклони към собствените търговски обекти потребителите, до които достигат рекламните послания, като по този начин може да се увредят интересите на конкурентите, които предоставят същите продукти на пазара, посочват от КЗК.

Комисията наложи имуществена санкция и на „Кауфланд България ЕООД енд Ко“ КД в размер на 0,03% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2022 г. (равняващи се на 565 052 лв.) също за заблуждаваща реклама.

Комисията е установила, че по време на провеждане от „Кауфланд България ЕООД енд Ко“ КД на промоционална активност със слънчогледово олио „Плиска“ няма налични количества от промоционалните продукти в определени обекти. Комисията приема, че в случая е налице несъответствие на обещаното с рекламните послания за продажба с намалена цена на промоционалните продукти и фактическото изпълнение на рекламодателя.

От антимонополната комисия посочват, че рекламата има заблуждаващ характер по начина на нейното представяне чрез използваните в рекламните брошури твърдения за намалени цени и налични в определен период основни хранителни продукти. Това би довело до увреждане на интересите на конкурентите, които предоставят същите продукти на пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:22 | 29.09.22 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още