Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира „Билла“ и „Кауфланд“ за нелоялна конкуренция.
На „Билла България“ ЕООД е наложена имуществена санкция в размер на 0,03% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2022 г. (равняващи се на 250 089 лв.) за заблуждаваща реклама.
В проучването по преписката, образувана служебно от комисията, е установено, че по време на провеждане от „Билла България“ ЕООД на промоционална активност със слънчогледово олио „Реоли“ и високоолеиново олио „Папас“ няма налични количества от съответните промоционални продукти в определени обекти.
Комисията приема, че в случая е налице несъответствие на обещаното с рекламните послания за продажба с намалена цена на промоционалните продукти и фактическото изпълнение на рекламодателя.
Рекламата има заблуждаващ характер по начина на нейното представяне въз основа на използваните в рекламните брошури твърдения за намалени цени и налични в определен период основни хранителни продукти. Така дружеството е в състояние да отклони към собствените търговски обекти потребителите, до които достигат рекламните послания, като по този начин може да се увредят интересите на конкурентите, които предоставят същите продукти на пазара, посочват от КЗК.
Комисията наложи имуществена санкция и на „Кауфланд България ЕООД енд Ко“ КД в размер на 0,03% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2022 г. (равняващи се на 565 052 лв.) също за заблуждаваща реклама.
Комисията е установила, че по време на провеждане от „Кауфланд България ЕООД енд Ко“ КД на промоционална активност със слънчогледово олио „Плиска“ няма налични количества от промоционалните продукти в определени обекти. Комисията приема, че в случая е налице несъответствие на обещаното с рекламните послания за продажба с намалена цена на промоционалните продукти и фактическото изпълнение на рекламодателя.
От антимонополната комисия посочват, че рекламата има заблуждаващ характер по начина на нейното представяне чрез използваните в рекламните брошури твърдения за намалени цени и налични в определен период основни хранителни продукти. Това би довело до увреждане на интересите на конкурентите, които предоставят същите продукти на пазара.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Израел обяви нова граница между страната и Ивицата Газа
Деветима от Реал загубиха от Селта на Бернабеу
Тристранката обсъжда днес новия вариант на Бюджет 2026
4,3 по Рихтер разлюля Западна Турция
преди 3 години До: melon Да, съгласен съм. От около три месеца се сблъсквам ВСЯКА седмица (в Кауфланд) с "промоции" , които или изобщо ги няма, или са свършили още на вторият ден (вторник). Говорил съм с тях няколко пъти - оправдания много и безкрайно разнообразни, но "промоциите" ги няма ...Наистина трябват РЕДОВНИ глоби. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Еееее, сетила се Мара... Всяка седмица трябва да ги глобяват. Редовно се гаврят с клиентите си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар