fallback

Повишените разходи за живот свиват празничния бюджет на българите

Над една пета от потребителите планират да харчат по-малко за подаръци

13:51 | 20.11.23 г.

Над една пета от българските потребители планират да харчат по-малко за подаръци за празниците, сочи проучване на Sapio Research по поръчка Paysafe, проведено сред държави на три континента.

Данните сочат, че повишените разходи за живот значително биха свили бюджета за пазаруване този празничен сезон, като се очаква 81% от потребителите да оптимизират разходите си. 22% от българите ще похарчат по-малко за подаръци, 19% - по-малко за храна и напитки, а 17% ще свият разходите си за забавления.

Същевременно 21% от анкетираните посочват, че планират да се възползват от сезонните оферти и намаления, за да оптимизират портфейла си. 20% споделят, че благодарение на по-големите спестявания, натрупани през годината, са подготвени за празничния сезон и по-високите цени на продуктите и услугите не ги притесняват.

Проучването за онлайн навиците показва още, че 55% от хората у нас биха отказали покупка, ако се сблъскат с проблем при плащането. При общия брой респонденти процентът е 62.

Въпреки продължаващата популярност на традиционните методи на плащане при празнично пазаруване като дебитни карти (67%) и кредитни карти (50%), резултатите говорят за все по-голям интерес към алтернативните методи на плащане. Близо половината потребители (48%) биха предпочели дигиталните си портфейли, когато пазаруват онлайн по време на празничния сезон, 41% редовно използват банкови преводи, а 25% се доверяват на онлайн решенията за плащане в брой, известни също като eCash.

„Наблюдаваме по-голяма конкуренция между търговците за крайни клиенти. Тези, които предлагат много и разнообразни методи за плащане и безпроблемно изживяване на потребителите, правят впечатление. Именно те ще привлекат нови клиенти и ще увеличат продажбите си“, коментира Роб Гато, главен директор по приходите в Paysafe.

Изследването „Изгубени в трансакциите 2023: Как потребителите променят навиците си при пазаруване“ е проведено през октомври 2023 г. сред 14 500 потребители в Обединеното кралство, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили, Бразилия, Мексико, Колумбия, Аржентина и Еквадор, и засяга промяната на потребителското поведение и отношение към плащанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:51 | 20.11.23 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още