За Япония търговските сблъсци между САЩ и Китай за редкоземните елементи са дежавю, пише в коментар The Wall Street Journal. Изданието припомня, че през 2010 година Пекин приложи същата тактика и на Япония и оттогава Токио активно инвестира в доставчици от Австралия.
Но истината е, че толкова години по-късно японският бизнес все още е зависим от Китай за 70% от доставките на елементи, използвани основно за производство на коли, електроника и оръжия - основни стоки в износа на Япония. През 2009 година китайският дял във вноса на тези елементи беше 89%. Пълната независимост обаче струва милиарди долари, които японските компании не могат да си позволят. Затова и в страната са приели, че в някои области онказът от китайски стоки е просто невъзможна, допълва WSJ, цитирайки проф. Казуто Сузуки от Университета по публична политика в Токио.
Изданието отбелязва, че вероятно опитът на Япония е причината Министерството на отбраната на САЩ да направи крайно необичаен ход и да стане най-големият акционер в минната компания MP Materials по-рано този месец.
Китай държи монопол при доставките на 17 редкоземни елементи, които са от съществено значение за новите технологични продукти. През април Пекин спря доставките за САЩ в отговор на митата, наложени от Доналд Тръмп. Тогава и част от японските производители на автомобили със заводи в САЩ бяха сред засегнатите.


Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Над 20-километрова колона от тирове на границата
101 проверки на обекти и лечебни заведения извърши РЗИ за седмица
Ръководството на Спартак (Варна) покани феновете на открита беседа
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Европа навлиза в решаваща седмица, за да избегне заплахата от контролиран упадък
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Доц. Киселова: Лоша комуникация, силно его и липса на правила бутнаха кабинета
Дрифтаджия с “Мерцедес” кара с над 303км/ч ВИДЕО
WSJ: Пийт Хегсет и неговият "Зомби-рейгънизъм"
Радев за атаката в Сидни: Нека помним поуките от миналото
Митева за ИТН: Прекрачиха една граница, от която няма връщане
преди 4 месеца Ами да си ги копат сами. По техните островчета е пъъълно с редкоземни метали. Нема начин да не е така. И тогава Китай ще е зависим от джапанките. На Куково лято, но то все требе да дойде някой ден. Като си страна без ресурси, наблегни на фризьорство и публични домове. Тогава ще докараш огромен БВП, малко кух, ама кво от това. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца До: wart в кои технологии? :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца Самураите са в безизходица могат да се оплачат на господаря си на окупанта но и това няма да им помогне . Защото Китай в тези технологи е вложил милиарди и то в продължение на години . Като се има предвид даже от сега да започнат да влагат огромни средства то след 15-20 години могат да достигнат на това ниво но разходите ще бъдат огромни както и цената на крайният продукт . Нямат и не могат да направят нищо освен да примирят и да възприемат нещата така както са си . отговор Сигнализирай за неуместен коментар