Консорциумът "Сахалинская Енергия" е произвел 11,5 млн. тона втечнен газ през 2022 година, което е с 10,5% повече спрямо 2021 година, съобщава компанията. Допълнително добивът на петрол от находището "Сахалин 2" е достига 3,7 млн. тона, но при него има спад от 11 на сто.
В "Сахалинская Енергия" мажоритарен собственик е "Газпром" (с 50% от капитала), а доскоро най-големият съакционер на руския гигант в проекта беше Shell, който обаче напусна руския пазар след началото на войната в Украйна. Сред останалите инвеститори са японските Mitsui и Mitsubishi, които държат заедно 22,5% от капитала.
Делът на Shell - 27,5%, се управлява от консорциума и се очаква Москва да обяви новия му собственик.
Най-големите пазари на "Сахалинская Енергия" са Китай, Япония, Южна Корея и Индонезия.
Изчисленията на Ройтерс показват, че консорциумът може да удвои печалбите се през тази година, тъй като повечето азиатски клиенти не се отказват от договорите си за доставка. По данни на агенцията компанията може да си гарантира продажбата на поне 6,5 млн. тона втечнен газ в Азия. Останалите могат да бъдат продадени лесно на спот пазарите.
Ако производството от "Сахалин 2" се задържи на същите нива, приходите на компанията могат да достигнат поне 7,45 млрд. долара през 2023 година.
През 2021 година приходите на "Сахалинския Енергия" бяха в размер на 5,7 млрд. долара, а печалбата - 2 млрд. долара, но през 2022 година цената на втечнения газ в Азия се повиши с 42%.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
преди 2 години Тъй де. Когато пазарът иска скъп втечнен, производителите се адаптират ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар