Унгария е подписала споразумение за стратегическо сътрудничество с Великобритания, част от което е разработването и евентуалното използване на малки модулни реактори, които да покрият растящите нужди от енергия. Това стана ясно след срещта на унгарския външен министър Петер Сиярто с британския му клега Дейвид Лами, пише Bloomberg.
Сиярто сочи като лидер за малки модулни реактори британската Rolls Royce и посочва, че страната му е готова да се включи в разработките за новата ядрена технология.
Bloomberg коментира, че Унгария се нуждае от все повече енергия, след като привлече някои от големите производители на батерии за електромобили. В страната вече се строят заводи, в които ще бъдат произведени батерии за Mercedes Benz, бранда на Volkswagen - Audi, както и BMW и китайската BYD.
Във Facebook Сиярто написа, че централите с малки модулни реактори заемат много малка площ (едно футболно игрище) и се изграждат бързо - за 1-3 години. "Те могат дори да доставят достатъчно енергия за голям завод по ефективен и екологичен начин", отбеляза той.
В момента Унгария има ядрена централа, изградена по съветска технология, която осигурява 40% от нужната на страната електроенергия. В момента е в ход изграждането на още два блока по технология на "Росатом", а проектът се бави с десетилетие. Заради това има опасност Будапеща да се раздели с основния си източник на енергия, ако новите блокове не бъдат изградени преди изтичането на експлоатационния срок на старите.
Унгария продължава да поддържа пълната си зависимост от Русия по отношение на енергийните доставки.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 9 месеца До: гъбко : Скъпоценни, това дето са внушили на такива като теб, е епълно и е само половината от истината. Ако не знаеш, ММР, за поддържане нормална работа, изискват от осително по-голямо количество гориво,.което изгаря по-малко и генерира повече ОЯГ/[MWh] което, е ФАКТИЧЕСКИ преразход + повишена радиационна опасност. Допада ли ти погледът откъм ТАЗИ страна? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца Самите реактори, са само част от картината. Важно е, как се процедира с енергията СЛЕД тях. Текущата схема за доставка до потребителите, двойно - ако не и повече - снижава възможността те - като клиенти и крайни платци за продукта, позволяващ извършва ето на работа - да го получат. Способът, който позволява удвояване на кпд, е особено подходящ за унгарската територия но, насила хубост не става. Ако щат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца Чакай сега, какви малки модулни реактори от ингилизите ?! Туканка един виден форумен енергетик mavi=тиквеник007=тошко_стоте_акаунта дърдореше преди 6-7г как аха и я завършвали централата в Пакш?! Даже обещаваше каси и бутилки с Pastis Ricard за да черпи по случая , нефелът неграмотен ... :))) ... Пък то се оказа, че ние ще имаме преди унгарците нова модерна ядрена централа и то последно поколение !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар