Големите компании като Microsoft, Nestle и Apple оказват натиск върху своите доставчици да бъде видим ефектът, който имат върху околната среда, за да достигнат своите собствени екологични цели. Точно затова е създаден Протоколът за за парниковите газове, като идеята е компаниите да измерват своите емисии от "Обхват III" и те да могат да се намалят в рамките на веригата на доставки. Това каза Кайо Мело, експерт по декарбонизация на веригата за доставки в ACT Commodities Group, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
Целта е компаниите да работят заедно, за да има прозрачност относно емисиите, да се намерят начини за декарбонизация, като всичко това да бъде икономически постижимо, допълни той.
Емисиите парникови газове и въглеродния отпечатък на една организация се определят до голяма степен от емисиите на нейните доставчици и ключови стратегически партньори във веригата за доставки. Въпреки че броят на компаниите, които предприемат мерки за декарбонизация, непрекъснато расте, все още има редица предизвикателства, които стоят пред съответствието на веригите на доставки с амбициозните глобални климатични цели.
"Много компании, които имат цели за декарбонизация за следващите 4-5 години, в момента трябва да се фокусират върху Обхват III, защото това е голяма част от общите им емисии. И когато се приближаваме към 2030 г., трябва да се променят тези цели на компаниите, за да може техните доставчици да измерват своите емисии и да предприемат действия, за да декарбонизират", посочи събеседникът.
В Европа имаме няколко различни инициативи, които подпомагат компаниите, за да могат да разгледат декарбонизацията, добави Мело.
По думите му винаги трябва да има стимул за напредък по пътя за декарбонизация, но и трябва да се покаже ясно какви са дългосрочните последствия, ако не спазват правилата.
Какви са подходите, които експертите от ACT Commodities Group прилагат при малките компании и при големите корпорации по пътя им към декарбонизация на веригите им за доставки? Работят ли българските компании ефективно за намаляване на декарбонизацията във веригите на доставки?
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
преди 6 месеца ... задънен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца След като в ОНеНето един необикновено интелЕгентен гус'ин заяви съвсем сериозно, че 99% от СО2 на планетата се създават от човешката дейност и никой дори не се опита да го опровергае, значи дьобилизацията и по върховете е на много високо ниво. Тук виждаме само отгласи от това необикновено явление. И изобщо не се сещаме, че това си е чиста проба търговия със "зелен хайвер", от която се смъкват много стотици милЯрди. А кой ги плаща, е отделен въпрос. отговор Сигнализирай за неуместен коментар