Няма забавяне в реализацията на проекта за изграждане на система за оказване на спешна медицинска помощ по въздух. Той се движи с добри темпове и му е осигурено допълнително финансиране. Този проект започна на стойност малко над 50 млн. евро, но тъй като това е един от проектите, които се движат, стойността му беше увеличена с 24 млн. евро. Това каза вицепремиерът Томислав Дончев.
Той бе на посещение в УМБАЛ „Св. Екатерина“ заедно със здравния министър Силви Кирилов и делегация на Европейската комисия, водена от Селин Гауер, генерален директор на работната група за реформи и инвестиции в рамките на генералния секретариат на ЕК.
Посещението е във връзка с реализацията на проект по Плана за възстановяване и устойчивост за изграждането в България на система за спешна медицинска помощ по въздух.
„До края на годината очакваме още два медицински хеликоптера, а догодина - три. Общо седем са въздушните линейки, закупени са по европейска програма и имаме един, закупен със средства на българската държава“, каза Кирилов.
През 2026 г. страната ни трябва да разполага с осем въздушни линейки.
Здравният министър уточни, че в момента функционират две площадки за медицински хеликоптери - в София и Сливен. Медицинските екипи, които работят в момента, са 12, подготвят се още екипи за Търговище и в бъдеще се планират и за Долна Митрополия, допълни министърът.
Страната ни е получила уверение, че новите хеликоптери ще пристигнат в срок, всички те ще бъдат снабдени с лебедки, подготвят се и пилоти с лиценз за нощно летене.
Най-важното днес е, че България е успяла да инвестира 2,6 млрд. лева от Националния план за възстановяване и устойчивост, като тези пари се превръщат в резултати, коментира Дончев. И заяви амбицията тези средства до края на годината като плащания да бъдат минимум удвоени и да достигнем поне пет милиарди лева, разплатени по Националния план за възстановяване и устойчивост.
В Националния план за възстановяване и устойчивост има стотици проекти, засягащи всички сектори на обществения и икономически живот – от проекти за подкрепа за бизнеса, до мерки за енергийна ефективност в жилищни сгради, през железопътен транспорт, целенасочена подкрепа за наука, а най-вече мерки, свързани с декарбонизацията и зеления преход, посочи още Дончев.
(по БТА)


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 4 месеца Нищо лично, ама как върви заплащането на пилотите и докторите там?.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца От 0 доскоро скачаме на 8! Само на мен ли ми се струва малко прекалено? Хайде, хеликоптерите ще ги плати ЕС, но заплатите на пилотите кой ще ги плаща? За 8 хеликоптера ще трябват поне 32 екипа. Това са скъпи специалисти, респ. страшно много пари за 1 пациент на две седмици, както е поне засега. Май сме се уляли и тук. отговор Сигнализирай за неуместен коментар