IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новият шеф на БДЖ: Общите загуби на дружеството са над 400 млн. лева

Рязкото подобряване на чистотата във влаковете е първа и приоритетна задача, каза Симеон Евтимов

11:10 | 11.02.22 г.
<p>
	<em>Снимка: БГНЕС</em></p>

Снимка: БГНЕС

БДЖ е в нестабилно финансово състояние. Общите загуби на дружеството са от порядъка на над 400 млн. лева. Това каза по bTV новият председател на УС на БДЖ Симеон Евтимов. Той не пожела да коментира изказване на транспортния министър за „сериозни изтичания под формата на изкуствени разходи“.

Евтимов посочи, че няма да се създават очаквания за бързо повишаване на скоростта на влаковете, но фокусът е върху мобилизация на собствените ресурси.

Той определи рязкото подобряване на чистотата във влаковете като първа и приоритетна задача, като това трябва да бъде постигнато в първите месеци. 

На въпрос как ще се постигне без увеличение на цената на билетите, Евтимов коментира, че това, което се предлага в момента, трудно може да се вмести в понятието „услуга“.

Българските железници през последните години загубиха профила си на национален превозвач, коментира Евтимов. По думите му трябва да се създаде стандарт, който железницата да може да поддържа с различни параметри на услугата.

Според него в момента условията за подобрение са благоприятни, тъй като има европейска политика за зелена мобилност, а и самата железница е готова за преструктуриране. Ако в процеса на преструктуриране, постигнем подобряване на качеството на услугата, което да съответства на цената, ще привлечем и пътници, посочи той.

„Не можем да се сравняваме с японските и германските железници. Стремежът ще е да модернизираме технологията на определяне на графика“, каза Евтимов. Ще успеем да ускорим влаковете, които се движат до Варна и Бургас в лятното им  разписание, допълни той.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:16 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още