fallback

Ryanair въвежда първия си редовен дивидент след рекордно тримесечие

Авиокомпанията прогнозира рекордна печалба за текущата си финансова година

12:32 | 06.11.23 г.
Автор - снимка
Редактор

Бюджетният превозвач Ryanair в понеделник прогнозира рекордна годишна печалба и обеща да плаща на инвеститорите редовен дивидент за пръв път, след като цените скочиха с 24% през летния сезон, съобщава Ройтерс.

Най-голямата авиокомпания в Европа по брой пътници заяви, че очаква печалба след данъците между 1,85 млрд. и 2,05 млрд. евро за годината до края на март, лесно надвивайки предишния си рекорд от 1,45 млрд. евро през 2018 г.

Нискобюджетният превозвач бележи печалба от 2,18 млрд. евро през шестте месеца до края на септември – първата половина на финансовата му година, което е с 59% над предишния рекорд за периода, поставен миналата година.

Ирландската авиокомпания увеличава капацитета си много по-бързо от повечето конкуренти, за да се възползва от бума в пътуванията, последвал блокадите заради Covid-19. Общо 105 млн. пътници, летели с авиокомпанията през периода, надвишават с 11% броя миналата година.

„Щастливи сме да представим силни резултати за полугодието... заради много силния Великден, рекордния летен трафик“, заяви главният изпълнителен директор на групата Майкъл О'Лийри във видео презентация.

„Бордът... сега също така вярва, че сега е подходящо време да обявим политика на обикновен дивидент“, добави той. Макар че авиокомпанията е изплащала специални дивиденти, тя винаги е избягвала да обещава редовен дивидент.

Първият обикновен дивидент от 400 млн. евро ще бъде разделен между междинно плащане от 200 млн. евро през февруари и финално такова от 200 млн. евро през септември следващата година.

За следващите финансови години Ryanair планира да върне около 25% от печалбата след данъците от предишната година чрез обикновен дивидент, заяви компанията.

„Това е силен вот на доверие в компанията“, заяви главният финансов директор Нийл Сорахан в интервю.

Сорахан каза, че третото тримесечие на Ryanair изглежда „сравнително добре“, като цените са над тези от миналата годна за марж между 14 и 16%.

Той заяви, че авиокомпанията няма реална видимост към последното тримесечие, т.е. до 31 март, но че отслабващата инфлация в Европа е добър признак. „Мисля, че потребителите ще продължат да харчат“, каза той.

Сорахан изрази загриженост, че до 10 от общо 57 самолета Boeing 737 MAX на авиокомпанията, които трябва да бъдат доставен до следващото лято, може да бъдат забавени до следващата зима, но че ситуацията около забавянето на доставките се подобрява.

„Имаме ежеседмични разговори с Boeing в момента. Ситуацията е сравнително гладка. Започва да се подобрява на този етап, но има още много“ за наваксване, каза Сорахан.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:32 | 06.11.23 г.
fallback
Още от Транспорт и инфраструктура виж още