fallback

Влакове на „Шкода“ ще возят пътниците в софийското метро от есента на 2026 г.

Новите влакове ще намалят интервалите на движение по линии 1,2 и 4 на метрото

15:44 | 16.02.24 г. 2

През есента на 2026 г. ще влязат в експлоатация новите чешки метровлакове, произведени от „Шкода“, за които беше подписан договор през юли 2023 г., съобщиха от „Метрополитен“.

Плановете са новите осем влака да се движат по линии 1, 2 и 4, а целта е с тях и с изграждащата се в момента междинна станция между спирките „Сливница” и „Обеля” да се намалят интервалите на движение по трите линии, предвид нарастването на пътникопотока през последните 2 години. Очаква се новата станция да обслужва в перспектива над 8000 пътници от трите направления в западна посока.

Според договора „Шкода“ имат 3 години срок за изработка и до 20 септември 2026 г. мотрисите трябва да са доставени и готови да возят пътници.

„На 24 ноември 2023 г. одобрихме проекта на влаковете, така че чешкият производител може да премине към следващата фаза – избор на доставчици и осигуряването на части на влаковете. Съгласно времевата програма до края на януари 2025 г. ще бъдат готови осемте коша на мотрисите. След това имаме заводска приемка, която се прави на място. Първият влак ще бъде готов пред юли 2025 г., вторият през август, третият – през ноември, а последният осми влак трябва да бъде приет през март 2026 г.”, съобщи ръководителят на проекта за доставката и въвеждането в експлоатация на влаковете д-р инж. Николай Николов от „Метрополитен”.

Влаковете ще пътуват по железен път до София, прикачени към влакови композиции. През май 2026 г. и осемте влака трябва да са в София. Подобни вече вървят в Полша, като разликата е, че тези, които ще се движат у нас, ще имат климатик. 

Вагоните ще бъдат оборудвани със система за видеонаблюдение в салоните. Регистрираната информация ще се съхранява в енергонезависима памет. Ще има места за инвалидни колички и велосипеди. Максималната скорост, която ще развиват, е 90 км/ч. Първият влак, който пристигне, ще бъде подложен на серия от изпитания и чак след това въведен в експлоатация. Същото ще се случи и с останалите седем.

Стойността на поръчката е 134 млн. лева. Досега са платени 30% аванс и 10% за проектиране чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 с безвъзмездна финансова помощ от Кохезионния фонд на ЕС. За останалата сума „Метрополитен” кандидатства по ОП „Развитие на регионите”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:45 | 16.02.24 г.
fallback
Още от Транспорт и инфраструктура виж още