Столичното метро ще получи нови осем влака, с които ще се намалят интервалите на движение по линии 1,2 и 4, съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова. Договорът е с „Шкода“ и беше подписан в четвъртък от изпълнителните директори на „Метрополитен“ проф. Стоян Братоев и Зденек Свата, член на Съвета на директорите на „Шкода“.
На събитието присъстваха кметът Фандъкова, посланикът на Чехия, Н.Пр. Лукаш Каулци и заместник-кметът на София Дончо Барбалов.
Стойността на влаковете, съгласно проведената открита обществена поръчка, е 68,5 млн. евро. Проектът е предложен за включване за финансиране по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“.
По план доставката на новите влакове трябва да съвпадне с пускането на новата метростанция между „Сливница“ и „Обеля“. Нейното строителството очаквам да започне в края на лятото. Това е един от готовите проекти, които оставям за продължаване на развитието на метромрежата на София, съобщи Фандъкова във Facebook.
„За 15 години построихме 80% от действащото метрото в София и продължаваме. Подготвихме проекти, с които продължава неговото развитие – тази година трябва да започнем и изграждане на 6 км през район „Слатина“. Подготвихме плана за разширение на метрото през „Люлин“ с две нови метростанции до "Околовръстния път", както трасето през кв. „Витоша“ до "Студентски град" от 4 км и участъка от Бизнес парка до "Околовръстния път" от 2 км“, каза Фандъкова, цитирана от пресцентъра на Столична община.
„Поставихме високи изисквания при избора на доставчик и този проект ще бъде тест за нашите съвместни дейности", каза проф. инж. Братоев.
„Изключително важно за новите влакчета е, че те са проектирани така, че да намаляват използването на електрическа енергия чрез т.нар. „рекуперация", каза Зденек Свата, член на Съвета на директорите на „Шкода“.
Метровлаковете ще могат да се движат заедно със съществуващите по линии Първа, Втора и Четвърта. Салоните на вагоните ще са с климатична система, ще има и система за видеонаблюдение. Влаковете ще бъдат оборудвани със система за автоматична локомотивна сигнализация с автоматично регулиране на скоростта. Видът на задвижване ще бъде изпълнен от тягови трифазни асинхронни двигатели. Електрическото спиране ще бъде рекуперативно, с възможност за връщане на ел. енергия в захранващата мрежа при движение по инерция или в спирачен режим. Системата за управление ще бъде изпълнена чрез микропроцесорен командоконтролер.


Студент от ТУ-Варна с титла по шахмат
„Един наивник на средна възраст“ по Bulgaria ON AIR ще зарадва любителите на шпионски трилъри
Въвеждат нови правила за действие при навлизане на мечки
Пробация за кражба на парфюми във Варна
Желязков с първи коментар дали ще има коледни надбавкиза пенсионерите
„Сирма“ иска да е следващият български еднорог с листването на EuroBridge
След SoftBank, Питър Тийл продава дела си в Nvidia предвид слуховете за AI балон
Водещият стратег на Morgan Stanley очаква поскъпване на акциите
Застраховка на апартамент или къща – каква е разликата и коя е по-изгодна
България може да стане промишлен център в региона, но е нужна предвидима среда
Защо първото Mitsubishi Eclipse има гърбица на капака
Мистерия с десетки коли, оставени на паркинга на летище Бостън
Знаете ли какъв е срокът на годност на бензина?
С новия си турбо мотор Toyota предизвиква Mercedes-AMG
Тези автомобили могат да изненадат неприятно още преди 150 000 км
Спаси София: Държавни институции са присвоили над 1000 паркоместа в столицата
Пребиха служител на "Градска мобилност" в Монтана заради поставена скоба
Варненска иновация: Кмет за един ден
Дейв Франко след четири роли тази година: На хората им писна от мен
Вижте всички почивни дни и ваканции през 2026 година, 2 януари още виси