Столичното метро ще получи нови осем влака, с които ще се намалят интервалите на движение по линии 1,2 и 4, съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова. Договорът е с „Шкода“ и беше подписан в четвъртък от изпълнителните директори на „Метрополитен“ проф. Стоян Братоев и Зденек Свата, член на Съвета на директорите на „Шкода“.
На събитието присъстваха кметът Фандъкова, посланикът на Чехия, Н.Пр. Лукаш Каулци и заместник-кметът на София Дончо Барбалов.
Стойността на влаковете, съгласно проведената открита обществена поръчка, е 68,5 млн. евро. Проектът е предложен за включване за финансиране по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“.
По план доставката на новите влакове трябва да съвпадне с пускането на новата метростанция между „Сливница“ и „Обеля“. Нейното строителството очаквам да започне в края на лятото. Това е един от готовите проекти, които оставям за продължаване на развитието на метромрежата на София, съобщи Фандъкова във Facebook.
„За 15 години построихме 80% от действащото метрото в София и продължаваме. Подготвихме проекти, с които продължава неговото развитие – тази година трябва да започнем и изграждане на 6 км през район „Слатина“. Подготвихме плана за разширение на метрото през „Люлин“ с две нови метростанции до "Околовръстния път", както трасето през кв. „Витоша“ до "Студентски град" от 4 км и участъка от Бизнес парка до "Околовръстния път" от 2 км“, каза Фандъкова, цитирана от пресцентъра на Столична община.
„Поставихме високи изисквания при избора на доставчик и този проект ще бъде тест за нашите съвместни дейности", каза проф. инж. Братоев.
„Изключително важно за новите влакчета е, че те са проектирани така, че да намаляват използването на електрическа енергия чрез т.нар. „рекуперация", каза Зденек Свата, член на Съвета на директорите на „Шкода“.
Метровлаковете ще могат да се движат заедно със съществуващите по линии Първа, Втора и Четвърта. Салоните на вагоните ще са с климатична система, ще има и система за видеонаблюдение. Влаковете ще бъдат оборудвани със система за автоматична локомотивна сигнализация с автоматично регулиране на скоростта. Видът на задвижване ще бъде изпълнен от тягови трифазни асинхронни двигатели. Електрическото спиране ще бъде рекуперативно, с възможност за връщане на ел. енергия в захранващата мрежа при движение по инерция или в спирачен режим. Системата за управление ще бъде изпълнена чрез микропроцесорен командоконтролер.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг