Разчетите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството са най-критичните и невралгични пътни участъци да бъдат обезопасени преди началото на летния сезон, стана известно от думите на ресорния министър Иван Иванов пред bTV.
"За първи път по моя иницатива се свързахме с представители на туристическия бранш и постигнахме принципна договорка, че каквито ремонти се извършват по тези пътни артерии, които водят туристопотока към Черноморието, ще бъдат съгласувани с тях и в пряк диалог ще бъдат уточнявани начинът и времето", каза министърът.
По думите му у нас има 500 км, които са описани като опасни и които се обезопасяват, включително автомагистрала "Тракия". Ремонтите по нея се очаква да завършат на 12 юни или до 19 юни, ако лошото време ги удължи.
"На всички е ясно, че след четири години нищоправене пътищата в България не са в най-доброто състояние. Хвърлили сме целия ресурс да пуснем основните пътни артерии да бъдат ремонтирани", увери министърът. Иван Иванов каза още, че не се колебае да санкционира строители, които не си изпълняват ангажиментите и това ще продължи като политика, докато е в министерството.
По думите му Северна България в момента е най-необлагодетелстваната част от държавата, защото няма автомагистрала.
Иван Иванов каза, че с днешна дата всички служители в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) работят "под пълна пара", но ако не се справят с това да извършват своята работа, ще поиска нови оставки. Министърът съобщи, че преди четири дни е поканил експерта Диана Русинова да стане директор на АПИ, но тя е отказала.
Той припомни и разпореждането вчера на премиера Росен Желязков всички институции да бъдат ангажирани в пълен синхрон с пътната безопасност. По отношение на пътния травматизъм министърът коментира, че той е комплекс от различни причини, най-вече скоростта, с която се кара.
За участъка между Ботевград и Плевен, където загина 12-годишната Сияна и продължават да стават произшествия, министърът коментира, че поради управленски решения преди две години целият трафик Ботевград-Мездра-Видин е пренасочен там. Път I-3 обаче не е основно ремонтиран от 2003 г.
Няма ограничителна система на пътищата, която да спре тежотоварен автомобил, каза министърът в отговор на въпроси за обезопасяване на участъка. Основен ремонт обаче там се предвижда да започне в края на лятото и началото на есента, когато движението отново се върне в естествения си участък. За момента се извършват аварийни ремонти, защото тежкият трафик не позволява друго. "За 130 часа са засечени 950 нарушения на скоростта, това е страшно много", посочи той.
По думите му проблемът е ангажимент на цялото общество и се поставя въпросът дали не трябва да бъде засилен контролът при получаване на свидетелство за управление на МПС.
(БТА)


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска