IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Регионалният министър: У нас има 500 км пътища, които са опасни и се обезопасяват

Най-критичните пътни участъци ще бъдат обезопасени преди началото на летния сезон, обеща Иван Иванов

12:08 | 25.05.25 г.
Снимка: БГНЕС
Снимка: БГНЕС

Разчетите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството са най-критичните и невралгични пътни участъци да бъдат обезопасени преди началото на летния сезон, стана известно от думите на ресорния министър Иван Иванов пред bTV.

"За първи път по моя иницатива се свързахме с представители на туристическия бранш и постигнахме принципна договорка, че каквито ремонти се извършват по тези пътни артерии, които водят туристопотока към Черноморието, ще бъдат съгласувани с тях и в пряк диалог ще бъдат уточнявани начинът и времето", каза министърът.

По думите му у нас има 500 км, които са описани като опасни и които се обезопасяват, включително автомагистрала "Тракия". Ремонтите по нея се очаква да завършат на 12 юни или до 19 юни, ако лошото време ги удължи. 

"На всички е ясно, че след четири години нищоправене пътищата в България не са в най-доброто състояние. Хвърлили сме целия ресурс да пуснем основните пътни артерии да бъдат ремонтирани", увери министърът. Иван Иванов каза още, че не се колебае да санкционира строители, които не си изпълняват ангажиментите и това ще продължи като политика, докато е в министерството. 

По думите му Северна България в момента е най-необлагодетелстваната част от държавата, защото няма автомагистрала.

Иван Иванов каза, че с днешна дата всички служители в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) работят "под пълна пара", но ако не се справят с това да извършват своята работа, ще поиска нови оставки. Министърът съобщи, че преди четири дни е поканил експерта Диана Русинова да стане директор на АПИ, но тя е отказала.

Той припомни и разпореждането вчера на премиера Росен Желязков всички институции да бъдат ангажирани в пълен синхрон с пътната безопасност. По отношение на пътния травматизъм министърът коментира, че той е комплекс от различни причини, най-вече скоростта, с която се кара. 

За участъка между Ботевград и Плевен, където загина 12-годишната Сияна и продължават да стават произшествия, министърът коментира, че поради управленски решения преди две години целият трафик Ботевград-Мездра-Видин е пренасочен там. Път I-3 обаче не е основно ремонтиран от 2003 г.

Няма ограничителна система на пътищата, която да спре тежотоварен автомобил, каза министърът в отговор на въпроси за обезопасяване на участъка. Основен ремонт обаче там се предвижда да започне в края на лятото и началото на есента, когато движението отново се върне в естествения си участък. За момента се извършват аварийни ремонти, защото тежкият трафик не позволява друго. "За 130 часа са засечени 950 нарушения на скоростта, това е страшно много", посочи той.

По думите му проблемът е ангажимент на цялото общество и се поставя въпросът дали не трябва да бъде засилен контролът при получаване на свидетелство за управление на МПС.

(БТА)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:08 | 25.05.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

Финанси виж още