fallback

Велосипедната индустрия в ЕС очаква завръщане на растежа след пандемията

Подкрепата на ЕК е от особено значение за развитието на пазара, посочват български производители

23:48 | 23.02.24 г.

Спадът в потреблението на велосипеди заради пренасищане на пазара по време на пандемията, а и заради глобалната мащабна криза, която засегна всички индустрии, е около 10%. Очаква се сривът да се възстанови през следващите една-две години и да продължи с устойчив ръст. Това коментираха българските производители на велосипедни рамки Иван Стратиев, изпълнителен директор на Cycle Gets, и Антон Настев, съосновател в Cycle Gets.

В предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria те обясниха, че цялостната продажба на велосипеди след пика от времето на пандемията е спаднала с 10%. В същото време при електровелосипедите, продадени в Европа, има ръст от 5%. "Нашите очаквания са това да се стабилизира като тенденция. Перспективите са за връщане на нивата на продажба на велосипеди и постефектът от пандемията и последвалата криза да се неутрализира, като отново да се стигне до стабилни производствени нива и ясна прогнозируемост", коментираха гостите в предаването. 

От разговора стана ясно, че политиката, водена от Европейската комисия, не позволява при велосипедната индустрия да се повтори ситуацията от сектора на електромобилите и фотоволтаичните панели, където китайското производство засега има доминираща роля. Има мита, които ограничават вноса на сглобени велосипеди от Китай.

„Европейската комисия прие меморандум, който поставя основите на това как да се развива велоиндустрията, като поставя проекции във времето, които казват, че до 2030 година Европа трябва да потребява около 30 млн. велосипеда годишно, а сега се продават около 21-22 млн. велосипеда. Това е прогнозата за индустрията и желанието на Европейската комисия. В тази връзка се стартират много програми, които подпомагат развитието на такъв тип дейности, сподели Антон Настев.

Той каза, че подкрепата на ЕК е от особено значение за развитието на пазара на електрическите товарни велосипеди. От значение са и екологичните ограничения, въвеждани за транспортните средства в централните части на градовете.

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:48 | 23.02.24 г.
fallback
Още от Индустрия виж още