Мексико премахна митата върху вноса на алуминий от страни, с които няма търговско споразумение, на фона на недостига на важния за автомобилната и електронната промишленост метал, съобщава Bloomberg.
Страната премахна 35-процентните мита върху алуминия, които а в сила от края на април, съгласно указ , публикуван в сряда. Таксите бяха част от набор от по-широки мита, наложени на фона на опасенията за евтин внос от Китай и други страни.
Правителството обясни решението си с това, че няма национално производство нито на суров нелегиран, нито на легиран алуминий.
„Наличието на посочените стоки в страни, с които Мексико е подписала международен договор по търговски въпроси, е недостатъчно, за да задоволи доставките на автомобилната индустрия, авточастите и електрониката, наред с други“, се посочва в указа.
По-голямата част от вноса на суров алуминий в Мексико идва от азиатски страни, като 42% от общия обем през февруари се осигурява от Китай, сочат данни, предоставени от централната банка. Мексико отбелязва растеж в своята автомобилна и електронна индустрия, тъй като международните доставчици изместват производството си в страната, за да бъдат по-близо до потребителите в Северна Америка и да избегнат проблеми с веригата на доставки, които през последните години доведоха до забавяния в производството.
Митата върху вноса, част от които беше и налогът за алуминия, отразяват опасенията на търговския представител на САЩ Катрин Тай, че Китай влияе на световните цени, като произвежда стоки на цени под себестойността на производството и че стоманата, внесена в Мексико, се изнася неправомерно към САЩ.
По-рано този месец Мексико отказа да предложи стимули или намаляване на данъците за инвестиции в производството на електромобили на китайски автомобилни концерни, за да се съобрази с интересите на Вашингтон.
Последната среща между висши мексикански държавни служители и китайски автомобилен производител се състоя през януари, като тук става въпрос за BYD Co. – най-големият автопроизводител в Китай по пазарен дял. По време на срещата мексиканските служители ясно сигнализираха, че няма да дават стимули като тези, предоставяни на автомобилните производители в миналото и че властите ще поставят на пауза всички бъдещи срещи с китайски автомобилни концерни.
Говорител на Белия дом каза, че президентът на САЩ Джо Байдън няма да позволи на китайските производители да наводнят пазара с превозни средства, които представляват заплаха за националната сигурност.


ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат