fallback

Може ли България да стане добър пример за европейско изключение в луксозния бранш на мебели?

В близките години ще се засили тенденцията производството да се позиционира близо до пазара, на който се продава, посочи Мирослав Константинов, съосновател на "М2 ПРОМ"

20:00 | 18.08.22 г.

България може да стане европейско изключение в луксозния бранш на мебели като се откъсне от low-cost модела. Така вижда бъдещето на мебелното производство за търговски обекти Мирослав Константинов, съосновател на "М2 ПРОМ", който в предаването “Бизнес старт” на Bloomberg TV Bulgaria потвърди, че партньорството между български фирми може да използва потенциала на производителите.

Преди дни Фондът за капиталови инвестиции към групата на Българската банка за развитие осъществи първия успешен изход от инвестиция в дялов капитал. Фондът продаде акциите си в мебелната компания “М2 ПРОМ”.

Мирослав Константинов обясни, че като първата българска компания, която се възползва от схемата за дялово инвестиране на Фонда, трудностите са били свързани предимно с прокарването на пътеките и проиграването на всички процеси за пръв път, но дори и те са били интересни, както за компанията, така и за фонда. “От тук нататък процесът за следващите ще бъде още по-гладък”, очаква той.

Според него „плюсовете са страшно много”. От една страна стои инвестицията, която е помогнала на компанията да закупи машини, както и специализиран софтуер от най-висок клас за постигане на прецизността, задължителна в луксозния сегмент, в който работи компанията. Разкрити са работни места и са обучени нужните специалисти. “Използвахме периода на пандемията, когато светът беше спрял, за да сме готови, когато пазарът отвори”, обясни мениджърът.

По думите му трудностите в съвременната бизнес среда са напълно преодолими, когато има правилна комуникация с клиентите. „Пазарът се регулира и адаптира спрямо устойчивото развитие. В България ще бъде изградено проектантско бюро, обслужващо цялата група Lindera, която към момента има оборот от 70 млн. евро и закупи българския стартъп за луксозни мебели за търговски обекти "М2 ПРОМ". Страната ни ще стане и център за цялата дейност по аутсорсинг на групата“, разкри плановете за развитие Мирослав Константинов.

Той напомни, че още през 2021 г., втората година на пандемията, фирмата “М2 ПРОМ” е увеличила близо пет пъти приходите си до 6,8 млн. лв. „Това е стратегия, направена още при създаването на компанията, коментира предприемачът и потвърди, че е помогнал предишния опит в големи компании, като Nespresso, Gucci , където всичко се планира на пет и на десет години. – Ние направихме същото от първия ден – не сме измислили топлата вода, а направихме това, което сме видели в големите компании. Беше малко странно и хипотетично, но когато виждаме резултат, е много приятно, защото очевидно сме в правилната посока.”

Мирослав Константинов подчерта, че дългосрочното планиране е от съществено значение.

Що се отнася до пазарите, към които се насочва компанията, той обясни, че в случая по-скоро става въпрос за бранш и сегмент. “Ние сме специализирали в луксозния сегмент от първия ден”, а седемте най-големи световни групи в света в луксозния сегмент имат оборот от 160 млрд. долара и 12 хиляди бутика по света. Една такава компания обновява бутиците си на всеки пет години. “Това е свързано с амортизацията, но и с факта, че когато се смени водещият дизайнер в тези компании, той иска да промени целия имидж”, посочи предприемачът.

Той прогнозира, че ще има регулиране на пазара в близките години, като ще се затвърждава тенденцията производството да се позиционира близо до пазара, на който се продава. “Имаме стратегия, която е ключова за България. Френската група Lindera, от която вече сме част, има оборот от 70 млн. евро и целта ѝ в момента е за пет години той да стане 120 млн. евро, като голяма част от продукцията се прави чрез аутсорсинг. Като използваме нашия опит, ние искаме да централизираме аутсорсинга в България, което е страхотен плюс за страната ни, за нашите български партньори и за данъчната система”, смята Мирослав Константинов.

Ще успеят ли в “М2 ПРОМ” да направят проектантско дружество, което да обслужва цялата група Lindera? Кои са предизвикателствата пред производителите на мебели? Какви материали избират дизайнерите на мебели? Как се оптимизират енергийните и транспортни разходи? Какво е бъдещето на мебелния сектор? Как Фондът за капиталови инвестиции на ББР помага на бизнеса?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:06 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още