Електронната търговия се развива с ускорени темпове паралелно с разработката и навлизането на нови технологии. Между Китай и България съществуват много възможности за сътрудничество в тази област. България притежава голям потенциал, който тепърва може да развие. Това каза Десислава Дончева, председател на Българо-китайската камара за индустриално развитие, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Чрез електронните платформи българската промишленост би могла да бъде чудесен център за развитието на този сектор, смята Дончева.
Гостът изтъкна, че нивото на дигитализация в Европа и Китай е различно - в Китай тя започна да навлиза още преди 10 години. В Китай например още тогава можеше да си вземеш колело или мотор на улицата и да си го платиш с приложение. По това време в България такава услуга липсваше. „От друга страна, това би могло да е голямо преимущество за страната ни, защото налагането на нова тенденция в дигиталните услуги на по-късен етап е възможност да изпревариш конкуренцията“, коментира гостът.
Според събеседника българският бизнес трябва да се обедини по сектори - продуктови например, и секторите да получат помощ от държавата по отношение на представянето си пред китайските потребители. Това е сложен и скъп процес, който няма как да се осъществи без държавата. Преди няколко години Грузия застана зад винопроизводителите си и китайският пазар беше залят от грузински вина, даде пример Дончева.
Необходимо е първо да се идентифицира кои български стоки представляват интерес за китайските потребители. „Всяка една държава отива в Китай, за да предложи най-добрата стока на най-добра цена. Много от продуктите са държавно субсидирани“, сподели Дончева.
България може да участва на изложения, стига да се ангажира с изграждането на павилион. Министерство на земеделието вече е участвало в такива инициативи. Това е много добра стъпка за българските производители. „Иу е град, в който е представена световната търговия. Страната ни се нуждае от представителство“, коментира гостът.
Дончева обясни, че намесата на изкуствения интелект при продажбата на продукти е полезна в някои сфери. От друга страна, когато става въпрос за продукти, свързани с хранене и здраве, ситуацията е по-сложна.
„През последните десет години Българо-китайската камара за индустриално развитие винаги се е стремяла да представя българския бизнес в най-добрата му светлина“, обобщи Дончева.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Шести ден Румъния протестира
Ето кой е спортист на Варна за ноември
Митов за полицай на годината: Днес поощряваме най-добрите от добрите
Задържаха 82-годишен мъж за кражба от варненско село
"Възраждане"-Варна: Енергията от протестите трябва да се трансформира в избирателна активност
AI няма да замени трейдърите, но те трябва да се адаптират към новостите
Кр. Йорданов: Общият наратив за AI е верен, но акциите трябва да се селектират
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Кючуков: Форматът на мирните преговори в Украйна е странен
Роб и Мишел Райнър са убити от собствения им син
Кампанията "Да влезеш в обувките на Дядо Коледа" вече е в разгара си
Времето във вторник: Слънце, мъгли и температури до 12°
Стачка: Възможни са забавяне или отмяна на полети за Италия на 17 декември