Електронната търговия се развива с ускорени темпове паралелно с разработката и навлизането на нови технологии. Между Китай и България съществуват много възможности за сътрудничество в тази област. България притежава голям потенциал, който тепърва може да развие. Това каза Десислава Дончева, председател на Българо-китайската камара за индустриално развитие, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Чрез електронните платформи българската промишленост би могла да бъде чудесен център за развитието на този сектор, смята Дончева.
Гостът изтъкна, че нивото на дигитализация в Европа и Китай е различно - в Китай тя започна да навлиза още преди 10 години. В Китай например още тогава можеше да си вземеш колело или мотор на улицата и да си го платиш с приложение. По това време в България такава услуга липсваше. „От друга страна, това би могло да е голямо преимущество за страната ни, защото налагането на нова тенденция в дигиталните услуги на по-късен етап е възможност да изпревариш конкуренцията“, коментира гостът.
Според събеседника българският бизнес трябва да се обедини по сектори - продуктови например, и секторите да получат помощ от държавата по отношение на представянето си пред китайските потребители. Това е сложен и скъп процес, който няма как да се осъществи без държавата. Преди няколко години Грузия застана зад винопроизводителите си и китайският пазар беше залят от грузински вина, даде пример Дончева.
Необходимо е първо да се идентифицира кои български стоки представляват интерес за китайските потребители. „Всяка една държава отива в Китай, за да предложи най-добрата стока на най-добра цена. Много от продуктите са държавно субсидирани“, сподели Дончева.
България може да участва на изложения, стига да се ангажира с изграждането на павилион. Министерство на земеделието вече е участвало в такива инициативи. Това е много добра стъпка за българските производители. „Иу е град, в който е представена световната търговия. Страната ни се нуждае от представителство“, коментира гостът.
Дончева обясни, че намесата на изкуствения интелект при продажбата на продукти е полезна в някои сфери. От друга страна, когато става въпрос за продукти, свързани с хранене и здраве, ситуацията е по-сложна.
„През последните десет години Българо-китайската камара за индустриално развитие винаги се е стремяла да представя българския бизнес в най-добрата му светлина“, обобщи Дончева.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”