IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Как електронната търговия в Европа може да се конкурира с китайските гиганти

ЕС трябва да направи нужното, за да защити бизнесите и потребителите си, каза Георги Георгиев, Releva.ai

17:02 | 30.05.25 г.
Снимка: freepik
Снимка: freepik

В сектора на електронната търговия в Европа се вижда все по-голямото настъпване на китайските гиганти Temu и Shein, които започват да предлагат по-бърза доставка, разполагайки със складове на Стария континент. Европейският съюз и бизнесът тук трябва да се адаптират към новите реалности, за да се конкурират с двете платформи за ултрабърза мода. Това коментира Георги Георгиев, съосновател и главен изпълнителен директор на Releva.ai, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

Той уточни, че Европейската ктомисия предлага да се вземат сериозни мерки срещу Temu и Shein, но според него предложената такса от 2 евро за малките пратки, влизащи в Европа, е твърде ниска.

Георгиев посочи, че е против държавна намеса на пазара, но допълни, че Китай го прави, субсидирайки сериозно тези две платформи и техния бизнес. „ЕС трябва да направи нужното, за да се бори с това и да защити бизнесите и потребителите си“, заяви той.

Все още не се вижда намаляване в броя на поръчките от европейски сайтове, което е успокоителна картина, каза гостът. И допълни, че за потребителите е много по-добре да потребяват от локални бизнеси, които имат офиси и складове в България. Дори и продуктите им да са на по-висока цена от тези в китайските платформи, то те често предлагат по-високо качество, опции за връщане на продукти и физически магазини. 

Събеседникът уточни, че нелоялни търговски практики съществуват, но са малко и не е нужно коректните бизнеси да бъдат наказвани за грешките на злонамерените играчи, допълни той.

Тенденциите в сайтовете за електронна търговия са насочени към използването на редица чат ботове – консултанти при покупките на стоки. Също така платформите залагат на промотиране на дадени продукти, които клиентът е разглеждал. Събеседникът очаква съвсем скоро да бъде популяризирано и търсенето на продукти от снимка или чрез гласово обяснение.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:02 | 30.05.25 г.
Най-четени новини
Още от Индустрия виж още

Коментари

Финанси виж още