fallback

Nestle повиши прогнозата за продажбите си за годината след силен ръст за деветмесечието

Компанията успява да прехвърли увеличенията на цените на клиентите

11:26 | 19.10.22 г.

Най-голямата компания за пакетирани храни в света - Nestle, отчете по-добри от очакваните деветмесечни продажби в сряда и повиши прогнозата си за цялата година, тъй като успява да прехвърли увеличенията на цените на клиентите, съобщи Ройтерс. 

Производителят на шоколадови блокчета KitKat и разтворимо кафе Nescafe отчете продажби в размер на 69,1 млрд. швейцарски франка (69,43 млрд. долара), надминавайки прогнозата за 68,9 млрд. франка на анализаторите.

Органичният растеж, който премахва влиянието на валутните движения и придобиванията, за деветте месеца до края на септември възлиза на 8,5% - по-добър резултат от прогнозираното увеличение за 8,3% и най-високият органичен растеж на компанията от 2008 г. 

По-голямата част от органичния растеж се дължи на увеличението на цените - което представлява 7,5 процентни пункта от растежа, докато обемите се увеличават с 1 процентен пункт. За цялата година Nestle е напът да постигне най-големите увеличения на цените от поне две десетилетия.

В резултат на доброто си представяне Nestle повиши прогнозата си за цялата година, заявявайки, че сега очаква органичен растеж от "около 8%" за 2022 г. спрямо предишните си очаквания за увеличение от 7% до 8%.

Швейцарската компания потвърди целта си за марж на търговската оперативна печалба от около 17%. 

„Постигнахме силен органичен растеж, като продължихме да коригираме цените отговорно, за да отразим инфлацията“, казва главният изпълнителен директор на компанията Марк Шнайдер в корпоративно изявление. Въпреки това той изразява загриженост относно „предизвикателната икономическа среда“, която според него оказва влияние върху покупателната способност на много клиенти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:07 | 19.10.22 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още