fallback

Red Bull дава крила… на Путин: Активисти протестират срещу руския бизнес 

Австрийският производител на напитки продължава да развива дейност в Русия

13:47 | 25.11.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Във Фюшл ам Зее, Австрия, проукраински активисти демонстрират срещу руския бизнес на Red Bull. Пред централата на производителя на енергийни напитки активистите разпънаха плакат с площ 400 кв. м. На него е изобразен руският президент Владимир Путин, който язди бик с логото на компанията. „Red Bull дава крила на Путин“, беше изписано над него на английски език, като препратка към рекламния слоган на компанията „Red Bull дава крила“, пише Der Spiegel. 

Зад акцията стои проектът „Солидарност с Украйна“, който се определя като „мрежа от международни и украински активисти, осъждащи компаниите, които правят бизнес в Путинова Русия“. Те са дошли в централата, „за да започнат нова, честна рекламна кампания на Red Bull“, пише групата в Twitter.

На уебсайт активистите се обръщат към спортистите, които Red Bull спонсорира. „Като решават да продават Red Bull в супермаркетите в цяла Русия, шефовете на компанията дават знак, че са щастливи да продължат да плащат данъци на режима в Кремъл и че войната на Путин не е пречка за печалбите им“, критикува групата. Други марки обаче се изтеглят от Русия, добавят те. 

Изявление на Red Bull засега няма 

Активистите призоваха спортистите, спонсорирани от Red Bull, да се изкажат публично и по този начин да допринесат за това „Red Bull повече да не играе роля в тази война“.

Краткосрочното запитване на SPIEGEL до Red Bull първоначално остана без отговор. От известно време на уебсайта на компанията има кратко изявление: „Red Bull спря всички маркетингови дейности и нови инвестиции в Русия в началото на март и спазва всички санкции на ЕС и САЩ“. Активистите заявяват, че Red Bull е отказала да проведе разговори на място.

В списъка на американския университет Йейл за дейността на компаниите в Русия Red Bull се нарежда на второ място в пет категории. Тази категория включва компании, които са намалили дейността си, но не са се оттеглили напълно от пазара. Други компании, като японската марка за спортни облекла Asics или американската компания Tupperware, дори са продължили изцяло обичайната си дейност. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:47 | 25.11.22 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още