fallback

По-високите цени подкрепиха резултатите на Unilever

Компанията очаква инфлацията при суровините да се запази и през 2023 г.

10:55 | 09.02.23 г. 1

Компанията за потребителски продукти Unilever в четвъртък отчете ръст на основните продажби за тримесечието над очакванията, подкрепен от по-високите цени на перилните препарати, сапуните и пакетираната храна, съобщава Ройтерс.

Базираната в Лондон компания заяви, че очаква инфлацията при разходите да продължи и през 2023 г., прогнозирайки нетно увеличение на разходите за суровини през първото полугодие от около 1,5 млрд. евро.

Индустрията на пакетираните храни повишава цените рязко през последната година, за да се справи с нарастващите разходи за всичко от какао до слънчогледово олио и пшеница. Индустрията вече се бореше с високите разходи за веригите на доставка и суровини заради пандемията, когато Русия нахлу в Украйна, повишавайки цените на енергията и няколко други суровини.

„През първото полугодие растежът на основните цени ще остане висок, а ръстът на обема ще бъде отрицателен“, каза Unilever в изявление. „Обемът ще се подобри със забавянето на ръста на цените, но е твърде рано да кажем дали обемът ще бъде положителен през втората половина“ на годината.

Някои компании в Европа заявиха, че може да отменят увеличенията на цените, въведени през последните години, тъй като растящите разходи за енергия и други суровини са се свили, потенциално предлагайки известно облекчение за потребителите.

Изминалата година бе драматична за Unilever, с три отхвърлени оферти за закупуването на бизнеса за потребителско здраве на GSK, присъединяването на активиста инвеститор Нелсън Пелц към борда и новината за напускането на главния изпълнителен директор Алън Джоуп. В края на миналия месец компанията определи изпълнителния директор на млечния бизнес Хайн Шумахер за нов главен изпълнителен директор.

Шумахер ще трябва да съживи слабо представящия се бизнес с храни на Unilever, докато управлява и трудни преговори за цените с търговците на дребно, усещайки натиска от инфлацията и кризата с разходите за живот.

Основните продажби на Unilever са се увеличили с 9,2% през четвъртото тримесечие на годишна база, надхвърляйки предоставената от компанията оценка на анализаторите за ръст от 8,2%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:55 | 09.02.23 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още