IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Unilever започва програма за обратно изкупуване на стойност 1,5 млрд. евро

Главният изпълнителен директор на компанията обаче заяви, че представянето трябва да се подобри

18:21 | 08.02.24 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Компанията за потребителски продукти Unilever започва програма за обратно изкупуване на акции на стойност 1,5 млрд. евро в четвъртък, след като обемите са се увеличили за пръв път от 10 тримесечия. Главният изпълнителен директор на компанията обаче заяви, че представянето трябва да се подобри, съобщава Ройтерс.

„Конкурентоспособността ни остава разочароваща и цялостното ни представяне трябва да се подобри“, каза Хайн Шумахер в изявление. „В ранния етап на тази дейност сме и има много за вършене, но се придвижваме напред със скорост и неотложност за трансформиране на Unilever в трайно по-ефективен бизнес“.

Макар че производителят на сапуните Dove и майонезата Hellmann’s заяви, че годишната основна оперативна печалба се е увеличила с 2,6% до 9,9 млрд. евро, а основният оперативен марж с 60 базисни пункта до 16,7%, тя не успя да отговори на очакванията на анализаторите за съответно оперативна печалба от 10,4 млрд. евро и марж от 16,9%.

Акциите на Unilever поскъпнаха с 4% в четвъртък, удряйки най-високото си ниво, откакто представи предишния си отчет през октомври. Книжата поевтиняха с около 2% през миналата година.

Индустрията на потребителски стоки изпитва затруднения да защити маржовете си, тъй като всичко – от слънчогледово олио и доставки до пакетиране и суровини, стана по-скъпо заради пандемията. Тези повишения се влошиха, след като Русия нахлу в Украйна през 2022 г., изпращайки енергийните разходи до рекордни върхове.

Някои компании обаче започват да облекчават ценовите повишения на фона на забавящата се инфлация. Така се надяват да привлекат обратно потребителите, които се насочиха към по-евтини продукти и собствените марки на супермаркетите.

Анализатори и инвеститори предупреждават Unilever и други големи потребителски компании, че изгубеният пазарен дял ще бъде труден за възстановяване, щом веднъж са отказали потребителите заради високите си цени.

Компанията заяви, че очаква „скромно подобрение“ на основния оперативен марж за годината и ръст на основните продажби в рамките на диапазона от 3% до 5%.

Компанията отчете около 5% ръст на основните продажби за четвъртото тримесечие, отговаряйки на очакванията на анализаторите.

Основният ценови растеж през четвъртото тримесечие е достигнал 2,8%, а обемите са се увеличили с 1,8%, повишавайки се за пръв път от второто тримесечие на 2021 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:21 | 08.02.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още