Компанията за потребителски продукти Unilever започва програма за обратно изкупуване на акции на стойност 1,5 млрд. евро в четвъртък, след като обемите са се увеличили за пръв път от 10 тримесечия. Главният изпълнителен директор на компанията обаче заяви, че представянето трябва да се подобри, съобщава Ройтерс.
„Конкурентоспособността ни остава разочароваща и цялостното ни представяне трябва да се подобри“, каза Хайн Шумахер в изявление. „В ранния етап на тази дейност сме и има много за вършене, но се придвижваме напред със скорост и неотложност за трансформиране на Unilever в трайно по-ефективен бизнес“.
Макар че производителят на сапуните Dove и майонезата Hellmann’s заяви, че годишната основна оперативна печалба се е увеличила с 2,6% до 9,9 млрд. евро, а основният оперативен марж с 60 базисни пункта до 16,7%, тя не успя да отговори на очакванията на анализаторите за съответно оперативна печалба от 10,4 млрд. евро и марж от 16,9%.
Акциите на Unilever поскъпнаха с 4% в четвъртък, удряйки най-високото си ниво, откакто представи предишния си отчет през октомври. Книжата поевтиняха с около 2% през миналата година.
Индустрията на потребителски стоки изпитва затруднения да защити маржовете си, тъй като всичко – от слънчогледово олио и доставки до пакетиране и суровини, стана по-скъпо заради пандемията. Тези повишения се влошиха, след като Русия нахлу в Украйна през 2022 г., изпращайки енергийните разходи до рекордни върхове.
Някои компании обаче започват да облекчават ценовите повишения на фона на забавящата се инфлация. Така се надяват да привлекат обратно потребителите, които се насочиха към по-евтини продукти и собствените марки на супермаркетите.
Анализатори и инвеститори предупреждават Unilever и други големи потребителски компании, че изгубеният пазарен дял ще бъде труден за възстановяване, щом веднъж са отказали потребителите заради високите си цени.
Компанията заяви, че очаква „скромно подобрение“ на основния оперативен марж за годината и ръст на основните продажби в рамките на диапазона от 3% до 5%.
Компанията отчете около 5% ръст на основните продажби за четвъртото тримесечие, отговаряйки на очакванията на анализаторите.
Основният ценови растеж през четвъртото тримесечие е достигнал 2,8%, а обемите са се увеличили с 1,8%, повишавайки се за пръв път от второто тримесечие на 2021 г.


Хиляди протестираха в Румъния против корупцията
Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Учени създадоха почти невидима изолация за прозорци
Коремните мазнини след 50 години повишават риска от смърт с цели 83%
Какво представляват Социалните предприятия за хора с увреждания?
Древно езеро, изчезнало преди 100 000 години, се появи отново
Археолози откриха огромна подводна структура край Франция