fallback

Годишната печалба на Nestle скача с 20%, но органичните продажби остават под очакванията

Швейцарската компания заяви, че очаква ръст на органичните продажби от около 4% през 2024 г.

09:26 | 22.02.24 г.
Автор - снимка
Редактор

Nestle отчете в четвъртък ръст на годишните органични продажби малко под очакванията, докато най-голямата компания за пакетирани храни в света продължава да вдига цените, карайки някои потребители да се насочат към конкурентни брандове, съобщава Ройтерс.

Швейцарската компания заяви още, че очаква ръст на органичните продажби от около 4% през 2024 г. и „умерено увеличение“ на маржа на основната оперативна печалба. Маржът на оперативната печалба за 2023 г. е бил 17,3%, с 40 базисни пункта нагоре при постоянни валутни курсове.

Органичните продажби, които изключват влиянието на валутните движения и придобиванията, са се повишили със 7,2% през годината до 31 декември, заяви производителят на кубчетата бульон Maggi и кафето Nescafe. Анализаторите средно очакваха ръст на органичните продажби от 7,4%.

Нетната печалба на Nestle обаче се е повишила рязко с около 20% до 11,2 млрд. франка.

Индустрията на пакетираните стоки от над две години удря потребителите с по-високи цени, позовавайки се на по-големите производствени разходи, които започнаха с пандемията от Covid-19 и бяха засилени от инвазията на Русия в Украйна. Всичко от слънчогледово олио до превоз е поскъпнало, оказвайки влияние върху световните вериги на доставка.

Изпълнителните мениджъри през последните тримесечия отбелязват, че разходите ще се вдигат с по-бавен темп, но и предупредиха, че потребителите ще продължат да плащат повече, тъй като компаниите все още не са се възстановили от годините щети от по-високи разходи.

„Безпрецедентната инфлация през последните две години засили натиска върху много потребители и засегна търсенето на хранителни продукти и напитки“, казва главният изпълнителен директор Марк Шнайдер в изявление.

Годишните продажби на компанията са се свили с 1,5% до около 93 млрд. франка, оставайки малко под оценката за 93,68 млрд. франка.

Ценовите увеличения на Nestle за цялата година от 7,5% отговарят на средните прогнози на анализаторите. Реалният вътрешен растеж – или обема на продажбите – за периода е намалял с 0,3% спрямо очаквания за спад от 0,1%.

Обемът на продажбите през четвъртото тримесечие е положителен, увеличавайки се с 0,4%.

Конкурентната компания за хранителни стоки Unilever, която забави увеличението на цените значително през четвъртото тримесечие, също съобщи за възстановяване до по-високи обеми за този период.

Инвеститори и анализатори изразяват опасения, че компаниите вдигат цените твърде много и препоръчват да се фокусират повече върху маркетинга и иновациите на фона на кризата с разходите за живот, при който собствените марки на супермаркетите крадат пазарен дял.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:51 | 22.02.24 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още