Индустрията за играчки се насочва към втория си пореден годишен спад на приходите от продажби, но има едно нещо, което я поддържа - цветните, пластмасови тухлички Lego, пише CNBC.
Във време, в което компаниите за играчки се борят да повторят огромните си печалби от ерата на пандемията, Lego се разраства бързо. Датската компания отбеляза скок на приходите от 13% през първите шест месеца на годината и продължава да увеличава пазарния си дял.
„Когато погледнете продажбите на играчки, Lego допринася за целия растеж в индустрията тази година“, коментира Ерик Хендлър, управляващ директор на Roth MKM.
След като стигна до ръба на фалита в началото на 2000-те години, Lego промени своя бизнес и диверсифицира клиентската си база, което ѝ помага да повиши приходите си от продажби дори в условията на инфлационния пазар.
Lego отчете ръст на годишните приходи през всяка от последните шест години.
Нейната стратегия включва навлизане в света на лицензирането, насочване към възрастните, не само към децата, навлизане в света на дигиталните игри, партньорство със студиа и стрийминг услуги, така че съдържанието на Lego да достигне до потребителите. Не на последно място компанията изгражда производствените си обекти близо до дистрибуторски центрове, за да подобри веригата за доставки.
Последните впечатляващи елементи от нейното портфолио са комплекти, които се харесват на голямо разнообразие от потребители – от тези, които са обсебени от франчайзи като „Междузвездни войни“ и „Хари Потър“, до автомобилни ентусиасти и любителите на животни.
„Lego последователно се противопоставя на тенденцията през последните няколко години“, коментира Джеймс Зан, главен редактор на The Toy Book. „Когато другите компании вървят надолу, Lego върви нагоре“.
Зан отбелязва, че способността на Lego да прави това ѝ е позволила да бъде по-гъвкава във време на инфлация, когато потребителите не са толкова склонни да харчат. Освен това е успяла да се справи с катаклизмите в развлекателната индустрия и дори има шанса да отговори добре на задаващите се по-високи мита.
Според Зан най-ключовото е, че компанията изглежда е „сякаш две до три стъпки пред всички останали“.
Лицензионният бизнес
От миниатюрни модели на Emerald City от „Злосторница“ до версия на стаята на Уенсди от сериала с Джена Ортега „Wednesday”, Lego използва поп културата, за да вдъхне живот на любимите истории на феновете под формата на конструктори.
Лицензирането отдавна е важна стратегия за компаниите за играчки. Извличането на стойност от съществуваща и бъдеща интелектуална собственост от филми и сериали позволява на марки като Lego да привличат големи и вече ангажирани с историята потребители.
Първото лицензионно партньорство на Lego беше сключено през 1999 г., когато тя се свърза с Lucasfilm, за да представи конструктори за „Междузвездни войни“. Някои от тези комплекти бяха свързани с пускането на „Междузвездни войни: Епизод I – Невидима заплаха“, докато други пресъздават космически кораби и герои от оригиналната филмова трилогия.


България няма право да ремонтира танкер "Кайрос"
Росен Желязков депозира оставката на Министерския съвет
Варненският апелативен съд потвърди гаранцията Коцев от 200 000 лв.
Зъболекарят стана лукс: Почти двойно поскъпване на стоматологичните услуги у нас
Арестуваха мъж, обрал супермаркет в центъра на Варна
Chevron: IEA най-после признаха това, което повтаряме отдавна
Манията около AI узрява, инвеститорите започват да задават важните въпроси
Chevron: Венецуела има повече петрол и газ от Саудитска Арабия
Chevron: Със стандартизация намалихме разходите
Chevron: AI е на ранен етап на навлизане в индустрията
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Ето го новия най-евтин седан на Nissan
Индустрията навлиза в нова ера на еднакви модели от водещи марки
Нов проблем пред електромобилите – цените на кобалта са скочили със 100%
Пеевски: Цялата отговорност сега е на коалицията "Сорос" - ПП-ДБ
Българи измамиха китайска фирма с фалшиви чипове
Коалиция ПП-ДБ поиска оставката на кмета на Пловдив
"Има такъв народ" след оставката: Длъжни сме се съобразим с хората