Pernod Ricard намали в четвъртък прогнозите си за продажбите през 2025 г. и след това, тъй като митата, особено засягащи марката коняк Martell в Китай, натежават върху френския производител на алкохолни напитки в и без това труден за индустрията период, предава Ройтерс.
Вторият по големина западен производител на спиртни напитки в света изтегли публикуването на резултатите си за полугодието и отчете рязък спад на продажбите от 7% и 25% съответно в САЩ и Китай. Компанията предупреди за едноцифрен спад на продажбите през тази година, след като преди това очакваше скромен ръст.
Акциите на производителя на водка Absolut и шампанско Mumm обаче поскъпнаха с 3%, като анализаторите заявиха, че резултатите и перспективите са в съответствие с очакванията.
Влошаването на перспективите пред Pernod до голяма степен се дължи на китайските мита върху коняка, които Пекин наложи в отговор на митата на Европейския съюз върху вноса на електромобили, както и на слабостта в търговията на дребно с туристически стоки в Азия, изострена от политическата ситуация в Южна Корея.
Според отчета китайският пазар остава много уязвим, с ранни признаци за много слаба китайска Нова година и значителен спад при покупките за подаръци.
Сега компанията е изправена и пред заплахата от американски мита върху вноса от Мексико, Канада и ЕС, които биха засегнали продукти, вариращи от ирландско и канадско уиски като Jameson до марки текила и агаве като Codigo 1530.
Pernod заяви, че тази силна геополитическа несигурност го е принудила да преразгледа насоките.
Компанията заяви, че 2026 г. ще бъде преходна година, и прогнозира органичен ръст на продажбите между 3% и 6% за периода 2027-2029 г. в сравнение с предишните 4%-7%.
Diageo, най-големият производител на спиртни напитки в света, оттегли изцяло средносрочните си цели за продажбите по-рано тази седмица, след като бе подложен на натиск от страна на инвеститорите, които ги сметнаха за нереалистични.