Продажбите на McDonald's Corp. са нараснали през четвъртото тримесечие на 2024 г., след като ръстът на международния бизнес на веригата ресторанти за бързо хранене е компенсирал спада в САЩ, предаде Bloomberg.
Глобалните продажби са се повишили с 0,4%, докато анализаторите, анкетирани от Bloomberg, очакваха понижение. Този резултат сложи край на две поредни отрицателни тримесечия за McDonald's, предизвикани от намаляването на броя на посетителите на ресторантите и бойкотите на фона на войната между Израел и „Хамас“.
Продажбите в САЩ са били слабото място на компанията, спадайки с 1,4% през тримесечието, което е и над очакванията на анализаторите. Броят на посетителите на ресторантите в страната леко е нараснал, но средният размер на поръчките се е свил в сравнение с предходната година.
От юни миналата година веригата започна да предлага продукти за по 5 долара в опит да промени нагласата, че цените ѝ са твърде високи.
Резултатите в САЩ бяха компенсирани от двете международни подразделения на компанията, като бизнесът, който включва Япония и Близкия изток, отбеляза 4,1% увеличение на продажбите. Другият международен сегмент на McDonald's, който включва пазари като Франция и Великобритания, почти не отбелязва промяна.
Анализаторите очакваха спадове във всички подразделения на веригата.
Четвъртото тримесечие завършва една изпълнена със събития година за McDonald's, която включваше епидемия от Ешерихия коли в САЩ, при която почина един човек, а повече от 100 души се разболяха.
За тримесечието компанията отчете печалба от 2,83 долара на акция, което представлява лек спад спрямо предходната година, сочи още финансовият отчет. Консолидираните приходи са останали без промяна.