IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Heineken отчете скок на продажбите на бира на ключови пазари

Компанията обяви обратно изкупуване на акции

12:51 | 12.02.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Цената на акциите на Heineken се повиши, след като производителят на бира обяви обратно изкупуване и отчете силни продажби, включително в Бразилия и Мексико, което помогна на компанията да надвие конкурентите си на повече от половината от ключовите си пазари, пише Bloomberg.

Цената на акциите на Heineken, която се е понижила с повече от една четвърт през последната година до приключването на търговията във вторник, се повиши с цели 13% в началото на сесията в Амстердам – най-големият ръст на дневна база от 2008 г. Други пивовари също записаха ценови ръст на акциите си на борсата на фона на резултатите – Anheuser-Busch InBev с цели 5,2%, а Carlsberg – с 4,7%.

Продадените обеми бира са се увеличили с 1,6% през 2024 г., обяви Heineken. Това надминава очакванията на анализаторите за ръст от 1,39%. Увеличението е предизвикано от силното търсене на премиум марки като Birra Moretti и безалкохолни продукти като Heineken 0.0.

Оперативната печалба вероятно ще нарасне между 4 и 8 на сто през 2025 г., обяви Heineken, малко по-малко от 8,3% за последната година, което също надмина очакванията. Компанията, ръководена от главния изпълнителен директор Долф ван ден Бринк, обяви двугодишна програма за обратно изкупуване на акции за 1,5 млрд. евро.

„Компанията отбелязва ръст на обема и на печалбата“, коментира анализаторът на Jefferies Едуард Мънди в бележка, макар че също така посочва слабостта на продажбите на бира в Европа през четвъртото тримесечие, което Heineken до голяма степен отдава на лошото време.

В Съединените щати обемите на Heineken 0.0 са нараснали, макар че продажбите на по-широкото ѝ портфолио са спаднали, в съответствие с останалата част от индустрията. Ван ден Бринк коментира пред репортери, че следи потенциалните американски мита, но не е видял особено въздействие от тях. САЩ носят по-малко от 5% от глобалните приходи на Heineken.

Тази година има шанс за добри изненади, включително във Виетнам, тъй като търсенето се възстановява, посочва анализаторът на Bernstein Тревър Стърлинг в бележка.

Глобалните пивовари се опитват да увеличат дела си на пазари, където потребителските настроения все още се възстановяват. Миналата седмица конкурентът Carlsberg каза, че очаква сравнително стабилна потребителска среда през 2025 г., въпреки че несигурността остава, включително в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:51 | 12.02.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още