IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Heineken задмина очакванията с отчета си и запази насоките си за годината

Компанията предупреди обаче за продължаваща нестабилност в резултат на мащаба на световните мита

11:08 | 16.04.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Heineken отчете продажби за първото тримесечие над прогнозите в сряда и запази годишните си насоки. Компанията предупреди обаче за продължаваща нестабилност в резултат на мащаба на световните мита, съобщава Ройтерс.

Вторият по големина пивовар в света по глобални обеми вече бе сигнализирал за по-труден старт на 2025 г., след като през февруари зарадва инвеститорите с представянето си през 2024 г. Първото тримесечие на тази година обаче имаше по-малко дни на търговия предвид факта, че 2024 г. бе високосна, както и заради неблагоприятния момент, в който се падат големи събития като Великден.

Heineken заяви, че това е довело до очакван спад от 2,1% на обема на продажбите, но пък компанията е продала повече от по-скъпите си марки, например едноименния бранд Heineken. Това е помогнало да се компенсира спадът и органичните нетни приходи да се увеличат с 0,9%.

Анализаторите очакваха понижение от 2,9% на обема на продажбите и спад от 0,6% на органичните нетни приходи.

„Въпреки волатилните потребителски и геополитически тенденции се представяме в рамките на очакванията“, казва главният изпълнителен директор Долф ван дер Брин в изявление.

Компанията обаче предупреди за допълнителни рискове, които могат да засегнат потребителските разходи, и заяви, че полага усилия да напредне с производствени инициативи, за да защити представянето си.

Тези рискове включват „корекции и потенциални увеличения на митата“, както и слабо потребителско доверие, инфлация и отслабване на валутите спрямо по-силно евро. Групата обявява резултатите си в общата европейска валута.

Heineken все още очаква ръст на печалбата между 4% и 8% за 2025 г. въпреки ескалацията на търговското напрежение, предизвикано от администрацията на САЩ.

Откакто Heineken представи прогнозата си през февруари, САЩ обяви нови мита, включително такива върху вноса на бира в кенчета, което шокира пазарите. Това засегна доверието на потребителите, макар че всеобхватният митнически режим след това бе сложен на пауза.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:09 | 16.04.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още