IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Axel Springer обяви съкращения на работни места в Bild и Welt

Медийните брандове биха носили по-висока печалба чрез нова организационна структура 

16:25 | 01.03.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: DPA
Снимка: DPA

Германската медийна компания Axel Springer съкращава работни места в своите медии Bild и Welt. 

„Ще има значителни съкращения на работни места в областта на производството, предпечата, сред коректорите и администрацията", обяви главният изпълнителен директор Матиас Дьопфнер в писмо до служителите, цитирано от DPA. Говорител на групата заяви, че може да бъдат премахнати вероятно по-малко от 300 работни места през следващите месеци.

„Ще създаваме и ще съкращаваме работни места едновременно. За целта ще има доброволческа програма“, обяснява 60-годишният Дьопфнер. „Ще се опитаме да избегнем принудителните съкращения“. Не са посочени конкретни цифри.

Що се отнася до германския медиен бизнес на базираната в Берлин група, изявлението продължава: „За да останем икономически успешни и в бъдеще, резултатът ни в германския медиен бизнес трябва да се подобри с около 100 млн. евро през следващите три години. Чрез увеличаване на приходите, но и чрез намаляване на разходите“. По отношение на бъдещата насоченост на марките Дьопфнер подчертава: „Тиражът е основен приоритет за Bild. За Welt - това са добре платените и устойчиви цифрови абонаменти“. 

Издателството ще се превърне в изцяло дигитална компания

Съкращенията на работни места се очакваха от известно време след стратегически проект в бизнес сегмента на националните медии. От есента насам структурите бяха преразгледани с оглед на ускорената промяна в медийната индустрия. Неотдавна шефът на Springer Дьопфнер беше обяснил, че в хода на бъдещата структура на двете марки групата ще се раздели и със служители. 

Springer надхвърли икономическите си цели през 2022 г. въпреки инфлацията, енергийната криза и войната в Украйна. „След 2021 г. за втори пореден път имахме двуцифрен органичен ръст на приходите", казва Дьопфнер и добавя, че компанията не е имала такъв случай от четири десетилетия. Според отчета приходите са били около 3,9 млрд. евро, а печалбата - около 750 млн. евро. 

85% от приходите и повече от 95% от печалбата вече идват от дигиталния бизнес. Групата иска да се сбогува с бизнеса с печатни вестници и да се превърне в чисто дигитална компания. Springer вижда голям пазар за растеж в САЩ. Групата се оттегли от фондовата борса през 2020 г., а преди това сключи сътрудничество с американския финансов инвеститор Kohlberg Kravis Roberts (KKR) за ускоряване на растежа. KKR притежава мажоритарен дял в Springer. 

В писмото до служителите от вторник Дьопфнер подчертава: „Нашите журналистически стандарти са високи и ще станат още по-високи. За да отговорим на тази претенция за съвършенство и да можем да постигнем резултати, ние няма да намалим журналистическото ядро - т.е. репортерите, авторите и специализираните редактори, а ще инвестираме и ще направим качествени подобрения“. В същото време това не било гаранция за работните места. „Защото ще се разделим и с колегите в редакциите, ако определени профили вече не отговарят на необходимите компетенции“. 

Понастоящем в групата работят около 18 хил. души по целия свят. Сред тях и 3400 журналисти, все повече от които са базирани в САЩ.

Профсъюзът Verdi разкритикува плановете на Springer. Кристоф Шмиц, член на националния изпълнителен съвет, пояснява, че „за пореден път Axel Springer, едно от големите издателства, обявява, че ще вземе решение срещу журналистическото разнообразие в собственото си издателство, без икономическа необходимост и с оглед на очаквания за печалба, които са прекомерни в сравнение с други индустрии". В същото време той прави и сравнение с групата Bertelsmann.

Наскоро RTL Deutschland обяви, че стотици работни места около списанията на издателската къща Gruner + Jahr ще бъдат премахнати, а многобройни заглавия ще бъдат спрени. През 2022 г. подразделението за списания бе прехвърлено към RTL. И двете подразделения принадлежат на Bertelsmann. RTL иска да инвестира едновременно в своята цифрова стратегия и в основните марки списания. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:25 | 01.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Медии и маркетинг виж още

Коментари

Финанси виж още