fallback

На Китай, САЩ и Великобритания се падат 2/3 от маркетинга със знаменитости

Рекламният пазар в сътрудничество с известни личности ще достигне 30,8 млрд. долара през 2023 г. 

16:18 | 30.05.23 г.

Инфлуенсърската реклама се изстреля с цели 330% през последните 5 години и се превърна в един от водещите канали за онлайн маркетинг. Бюджетите се разрастват, а рекламодателите виждат висока възвращаемост. Очаква се целият пазар да се разшири с нови 17% на годишна база и да достигне стойност от 30,8 млрд. долара през 2023 г.  Според данните на Onlyaccounts.io китайски, американски и британски брандове ще инвестират 22,7 млрд. долара, или 73% от общите разходи, за инфлуенсърска реклама през годината.

Рекламата в тази сфера през последните пет години достига върхове и позволява на брандовете да достигнат своята таргет аудитория  и да спечелят доверието и лоялността ѝ. Проучване на Statista показва, че в интервала 2017-2022 г. годишните разходи за този тип реклама са се повишили 4 пъти  - от около 6 млрд. долара през 2017 до 26,3 млрд. долара през последната година.

30,8 млрд. долара
ще достигне глобалният пазар на инфлуенсър рекламата през 2023 г. според Onlyaccounts.io.

Прогнозите на Statista показват, че фирмите ще похарчат с 4 млрд. долара повече за инфлуенсърска реклама през настоящата година, а пазарът ще достигне стойност от 47,8 млрд. долара.

Китай е най-големият и бързоразрастващ се пазар за инфлуенсърска реклама в световен мащаб. Статистиката сочи, че китайските фирми ще инвестират 16,7 млрд. долара за реклама чрез инфлуенсъри, което е с 16% повече от средствата за миналата година и 2,8 пъти повече от пазарите във Великобритания и САЩ, взети заедно.

Вторият по големина пазар в световен мащаб е американският, който ще похарчи близо 5 млрд. долара за инфлуенсърска реклама, или 16% повече, в сравнение с миналата година. Великобритания е на трето място с над 1 млрд. долара и 15,3% спрямо предходната година.

Около 40% от рекламодателите работят с до 10 инфлуенсъри

Според доклад на Influencer Marketing Hub средно 40% от рекламодателите работят с до 10 инфлуенсъри. Други 21% от респондентите в анкетата на компанията заявяват, че техните организации работят с между 10 и 50 инфлуенсъри, а само 12% признават, че са работили с над хиляда инфлуенсъри.

 

Най-известните знаменитости притежават голяма част от потребителите в социалните мрежи. Това е причината рекламодателите да избират тях за свои партньори. Кристиано Роналдо е образец за този феномен. На пресконференция преди мач от Световното първенство в Катар той публично отблъсна 2 бутилки Coca-Cola и посъветва хората да пият повече вода. Компанията за безалкохолни напитки отчета загуба на стойност 4 млрд. долара след този случай. Според платформата за дигитален маркетинг Hopper HQ футболната звезда е най-добре платеният инфлуенсър за последната година. Той печели средно около 2,4 млн. долара за една спонсорирана публикация. Други знаменитости, които печелят милиони от един пост, са Кайли Дженър с 1,84 млн. долара за публикация и Лионел Меси с приходи около 1,78 млн. долара за публикация.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:30 | 30.05.23 г.
fallback
Още от Медии и маркетинг виж още