Инфлуенсърската реклама се изстреля с цели 330% през последните 5 години и се превърна в един от водещите канали за онлайн маркетинг. Бюджетите се разрастват, а рекламодателите виждат висока възвращаемост. Очаква се целият пазар да се разшири с нови 17% на годишна база и да достигне стойност от 30,8 млрд. долара през 2023 г. Според данните на Onlyaccounts.io китайски, американски и британски брандове ще инвестират 22,7 млрд. долара, или 73% от общите разходи, за инфлуенсърска реклама през годината.
Рекламата в тази сфера през последните пет години достига върхове и позволява на брандовете да достигнат своята таргет аудитория и да спечелят доверието и лоялността ѝ. Проучване на Statista показва, че в интервала 2017-2022 г. годишните разходи за този тип реклама са се повишили 4 пъти - от около 6 млрд. долара през 2017 до 26,3 млрд. долара през последната година.
| 30,8 млрд. долара |
| ще достигне глобалният пазар на инфлуенсър рекламата през 2023 г. според Onlyaccounts.io. |
Прогнозите на Statista показват, че фирмите ще похарчат с 4 млрд. долара повече за инфлуенсърска реклама през настоящата година, а пазарът ще достигне стойност от 47,8 млрд. долара.
Китай е най-големият и бързоразрастващ се пазар за инфлуенсърска реклама в световен мащаб. Статистиката сочи, че китайските фирми ще инвестират 16,7 млрд. долара за реклама чрез инфлуенсъри, което е с 16% повече от средствата за миналата година и 2,8 пъти повече от пазарите във Великобритания и САЩ, взети заедно.
Вторият по големина пазар в световен мащаб е американският, който ще похарчи близо 5 млрд. долара за инфлуенсърска реклама, или 16% повече, в сравнение с миналата година. Великобритания е на трето място с над 1 млрд. долара и 15,3% спрямо предходната година.
Около 40% от рекламодателите работят с до 10 инфлуенсъри
Според доклад на Influencer Marketing Hub средно 40% от рекламодателите работят с до 10 инфлуенсъри. Други 21% от респондентите в анкетата на компанията заявяват, че техните организации работят с между 10 и 50 инфлуенсъри, а само 12% признават, че са работили с над хиляда инфлуенсъри.
Най-известните знаменитости притежават голяма част от потребителите в социалните мрежи. Това е причината рекламодателите да избират тях за свои партньори. Кристиано Роналдо е образец за този феномен. На пресконференция преди мач от Световното първенство в Катар той публично отблъсна 2 бутилки Coca-Cola и посъветва хората да пият повече вода. Компанията за безалкохолни напитки отчета загуба на стойност 4 млрд. долара след този случай. Според платформата за дигитален маркетинг Hopper HQ футболната звезда е най-добре платеният инфлуенсър за последната година. Той печели средно около 2,4 млн. долара за една спонсорирана публикация. Други знаменитости, които печелят милиони от един пост, са Кайли Дженър с 1,84 млн. долара за публикация и Лионел Меси с приходи около 1,78 млн. долара за публикация.


ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Макрон: Единството между Европа и САЩ за Украйна е жизненоважно
Желязков успокоява плевенчани: Няма да има воден режим през лятото на 2026 г.
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ