fallback

Италианските пристанища са най-застрашени в Европа от кризата в Червено море

Пристанищата в Северна Европа вероятно ще изпитат по-ограничени последици, счита рейтингова агенция

23:00 | 08.02.24 г.

Пристанището в Пирея, Гърция, се справя до момента с последиците от нападенията в Червено море, но няма да може да издържи твърде дълго, предупреди рейтинговата агенция DBRS Morningstar, цитирана от гръцкото издание Kathmerini.

Очаква се то да понесе значителен удар с намаляване на товарите с 30% или повече, след като гигантите в контейнерните превози спряха или промениха маршрутите си.

Агенцията отбелязва, че тежката зима в Северна Европа и кризата в Червено море в момента временно ще имат негативни последици за дейността на контейнерните пристанища в Европа.

Тя очаква кризата в Червено море да окаже по-голямо въздействие на пристанищата в Източното и Южното Средиземноморие с временно намаляване на обемите, а основните пристанища в Северна Европа вероятно ще изпитат ограничени последици и може да усетят известен натиск върху капацитета заради забавянията при най-дългите пътувания.

Основните пристанища, които са крайни дестинации, като пристанището в Ротердам и това в Антверпен, вероятно ще имат по-защитени обеми и следователно по-стабилни парични потоци. Вторични пристанища като тези в Източното Средиземноморие, които са спирки по пътя към основните пристанища и географски са по-засегнати от промени в маршрутите, вероятно ще усетят временно намаляване на обемите.

Агенцията смята, че в най-голям риск са италианските пристанища като Генуа и Джоя Тауро.

Относно пристанището в Пирея, което е петото по големина контейнерно пристанище в Европа, DBRS отбелязва, че до момента обемът на контейнерите е относително стабилен, със слаби последици от нарушенията, причинени от нападенията на хутите.

Но агенцията очаква обемите да намалеят с около 30% или повече в близко бъдеще. „Ще продължим да наблюдаваме положението, особено след като кораби от Азия и Близкия изток започнат да пристигат в Европа“, допълва тя.

DBRS обяснява, че много големи компании за контейнерни превози (CMA CGM, Cosco Shipping Lines, Evergreen Line и Orient Overseas) са решили да спрат маршрутите си от Азия към Пирея, която също така е междинна спирка към Северна Европа.

Maersk и други компании за контейнерни превози променят маршрути към нос Добра Надежда и не влизат в Източното и Централното Средиземноморие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:38 | 08.02.24 г.
fallback
Още от Новини виж още