Пристанището в Пирея, Гърция, се справя до момента с последиците от нападенията в Червено море, но няма да може да издържи твърде дълго, предупреди рейтинговата агенция DBRS Morningstar, цитирана от гръцкото издание Kathmerini.
Очаква се то да понесе значителен удар с намаляване на товарите с 30% или повече, след като гигантите в контейнерните превози спряха или промениха маршрутите си.
Агенцията отбелязва, че тежката зима в Северна Европа и кризата в Червено море в момента временно ще имат негативни последици за дейността на контейнерните пристанища в Европа.
Тя очаква кризата в Червено море да окаже по-голямо въздействие на пристанищата в Източното и Южното Средиземноморие с временно намаляване на обемите, а основните пристанища в Северна Европа вероятно ще изпитат ограничени последици и може да усетят известен натиск върху капацитета заради забавянията при най-дългите пътувания.
Основните пристанища, които са крайни дестинации, като пристанището в Ротердам и това в Антверпен, вероятно ще имат по-защитени обеми и следователно по-стабилни парични потоци. Вторични пристанища като тези в Източното Средиземноморие, които са спирки по пътя към основните пристанища и географски са по-засегнати от промени в маршрутите, вероятно ще усетят временно намаляване на обемите.
Агенцията смята, че в най-голям риск са италианските пристанища като Генуа и Джоя Тауро.
Относно пристанището в Пирея, което е петото по големина контейнерно пристанище в Европа, DBRS отбелязва, че до момента обемът на контейнерите е относително стабилен, със слаби последици от нарушенията, причинени от нападенията на хутите.
Но агенцията очаква обемите да намалеят с около 30% или повече в близко бъдеще. „Ще продължим да наблюдаваме положението, особено след като кораби от Азия и Близкия изток започнат да пристигат в Европа“, допълва тя.
DBRS обяснява, че много големи компании за контейнерни превози (CMA CGM, Cosco Shipping Lines, Evergreen Line и Orient Overseas) са решили да спрат маршрутите си от Азия към Пирея, която също така е междинна спирка към Северна Европа.
Maersk и други компании за контейнерни превози променят маршрути към нос Добра Надежда и не влизат в Източното и Централното Средиземноморие.


Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор