fallback

Константин Попов: Още осем F-16 са необходими, за да имаме ескадрила

Какъв е междинният вариант до доставката на изтребителите, за да се охранява небето на България, коментира военният експерт

11:44 | 28.11.22 г. 8
Автор - снимка
Редактор

Още осем F-16 са необходими, за да имаме ескадрила. Само с осем самолета не може да се води подготовката на достатъчен брой летци, така че да се осигурява мисията "Еърполисинг". Едно тактическо формирование като ескадрила трябва да има 16. Това коментира пред Bulgaria ON AIR бившият началник на отбраната ген. Константин Попов.

Той е убеден, че с покупката на още осем изтребителя ще се изпълни проектът за модернизация на военновъздушните сили и това става с ратификацията от Народното събрание на договора за покупка на още осем F-16. За новите машини са предвидени 1,2 млрд. долара, които ще се изплащат разсрочено. България вече закупи през 2019 г. осем изтребителя F-16 BLOCK 70.

Военният експерт уточни, че договорите, които се подписват, са стандартни и че първият и вторият са на сходна цена. "Ако имаше някакво намерение за изнудване, за извиване на ръце, да бъдем длъжници, можеха да ни предложат договор с много по-висока цена. Съвсем умишлено не се купиха някои високоточни оръжия, защото на втория етап можем да ги купим, а не да ги плащаме авансово. Тези оръжия нашите летци ще бъдат в състояние да ги използват в крайния етап на подготовката си", посочи ген. Попов.

Той повтори думите на министъра на отбраната, че пълни оперативни способности ще имаме чак през 2027-2029 г. и обясни, че няма смисъл да държим толкова дълго боеприпаси, след като можем да ги платим с втория транш и да икономисаме финансови средства. Според него би било грешка да се похарчат парите на обществото за нещо, което би стояло на склад, при положение, че още не са пристигнали самолетите.

Ген. Попов смята, че трябва да се търси междинен вариант, за да се охранява небето на България и „Министерството на отбраната трябва да прояви висш пилотаж и майсторство, за да намери най-подходящия вариант“.

Той напомни, че обучението на летателния състав в пилотиране на F-16 започна преди години в САЩ по програма, има планове колко летци по какъв начин ще бъдат подготвени, но потвърди, че има още много работа да се свърши по структурата на летищата и специално на "Граф Игнатиево".

Какви са причините за забавянето на промяната в инфраструктурата на летище „Граф Игнатиево? Каква е съдбата на Миг-29? Какъв е междинният вариант и ще запълни ли празнотата до доставката на изтребителите втора ръка Gripen от Швеция? Каква е опасността войната от Украйна да се прехвърли в натовска държава? Вижте отговорите във видеото.

Гледайте още видеа в сайта на Bulgaria ON AIR.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:44 | 28.11.22 г.
fallback
Още от Финанси виж още